با وجود بازی های زیاد و در سبک های مختلف ، گیمرها با مشکل انتخاب و گاهی یافتن یک بازی خوب که ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد ، مواجه هستند. یکی از راه های انتخاب یک بازی خوب ، شناختن شرکتهای تولید بازی های الکترونیکی است. ما در این پست قصد داریم یکی از معتبر ترین و نام آشنا ترین شرکت های بازی سازی را به شما معرفی کنیم.

Electronic Arts

Electronic Arts (California,USA) 

شرکت بازی سازی الکترونیک آرتز یا همان EA یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی تولید و توزیع بازی های رایانه ای به شمار می رود. تریپ هاوکینگز ۳۹ سال پیش (۲۷ مه ۱۹۸۲) در کالیفرنیای آمریکا این شرکت را تاسیس کرد و هدف او از تاسیس این شرکت ساخت بازی های رایانه ای بود که می توان در خانه با آن ها بازی کرد.

شرکت بازی سازی الکترونیک آرتز یکی از افسانه های این صنعت محسوب می شود هیچ کمپانی در دنیای بازی به از لحاظ تعداد فرنچایزهای تاریخ ساز و بازی های خاطره انگیز مانند EA نیست. با شنیدن نام الکترونیک آرتز بازی های محبوب و پرطرفدار جنون سرعت (Need for Speed)، مدال افتخار (Medal of Honor)، سیمز(The Sims)، بتلفیلد (Battlefield)، بورن اوت (Burnout) را به یاد می آوریم.

شرکت بازی سازی الکترونیک آرتز از ۴ بخش اصلی درست شده است :

ایی اِی گیمز(EaGames) : بازی های حادثه ای ، ماجراجویی، مسابقه ای ، رزمی و نقش بازی (Role Playing) در این بخش تولید می شود.

آی اِی اسپورتس (EaSport): موفق ترین بازی های الکترونیک آرتز، بازی های ورزشی است که توسط این بخش تولید می شود. این بازی ها عبارت اند از: فیفا، ان اف ال ، ان بی ای ، فایت نایت ، تایگروودز، پی جی اِی تور، هاکی ، ان اچ ال ، راگبی .

آی اِی کژوال اینترتیمنت(Ea Casual Entertainment): این بخش برای کسانی که به طور معمول از این بای ها استفاده نمی کنند واستفاده کننده های همیشگی این بازی ها هستند، بازی تولید می کنند.

استودیو اسمیز(The Sims): سری بازی های معروف سیمزدر این بخش تولید شده است. بازی های شبیه ساز زندگی در این بخش تولید می شود.

در ادامه۵  بازی برتر شرکت بازی سازی اکترونیک آرتز را که برای پلتفرم های مختلف اراِئه شده است به اختصار معرفی می کنیم:

Mass Effect

۱) Mass Effect امتیاز متا : ۹۶/۱۰۰

ژانر: Ation RPG, Third Person Shooter سال انتشار: ۲۰۱۰

۳ گانه ای که هر ۳ بازی آن یک شاهکار شگفت انگیز، زیبا و بی نقص است  از شرکت الکترونیک آرتز است که با گذشت زمان و با انتشار نسخه های جدید کیفیت بالایی دارد . شخصیت سازی قوی و دوست داشتنی، داستان پردازی قوی و چند لایه، گیم پلی قوی و متنوع ، این بازی را به یک شاهکار تبدیل کرده است.

 

Drogon Age Origins

۲) Drogon Age Origins امتیاز متا: ۹۱/۱۰۰

سال انتشار: ۲۰۰۹ ژانر: Role Playing Game

دنیایی بزرگ با طراحی ریزترین جزئیات ، نقش آفرینی بینظیر، مبارزات جذاب و تاکتیکی با اژدهاهای عظیم و پر ابهت این بازی را به یکی از به یاد ماندنی ترین نقش آفرینی های تاریخ و شرکت الکرونیک آرتز تبدیل کرده است.

 

Medal of HONOR

۳) Medol of Honor امتیاز متا:۹۲/۱۰۰

سال انتشار:۱۹۹۹ ژانر: PlayStation

یکی از زیباترین و برترین فرنچایزهای ساخته شده توسط شرکت الکترونیک آرتز که در سال های اخیر توجه خوبی به آن نشده است و حتی غول بزرگی مانند ندای وظیفه (Call of Duty) درشروع خود از آن الهام گرفته است.

 

Battlefield 2

۴) Battlefield 2 امتیاز متا: ۹۱/۱۰۰

سال انتشار: ۲۰۰۵ ژانر: First Person Shooter

یکی ازمهم ترین و باارزش ترین فرنچایزهای الکترونیک آرتز است. گرافیک بالا،رنگ های متنوع ،سیستم تیر اندازی عالی و اسلحه های متنوع آن را به یکی از بازی های سبک شوتر اول شخص تاریخ تبدیل کرده است.

 

FIFA Soccer 12

۵) FIFA Soccer 12 امتیاز متا: ۹۰/۱۰۰

سال انتشار: ۲۰۱۱ ژانر: Soccer Simulator-Sport

بدون شک می دانیم بخش ورزشی شرکت الکترونیک آرتز همه ورزش های میدانی دنیا ازجمله هاکی و راگبی و … را زیر سلطه خود دارد . این شرکت توانست با بهبود هر ساله FIFA را به برترین شبیه ساز فوتبال در دنیا تبدیل کند.

بهترین بازی های شرکت الکترونیک آرتز برای اندروید

Need for Speed:No limits، FIFA mobile ، EA Sport UFC ، Maddoen NFL mobile