مقدمه – سخن نویسنده و مدیر مجموعه شادوگیمز با کاربران

دوستان عزیز، تفکر درباره چگونگی قوانین و نوشتن آن ها زمان بسیار بیشتری نسبت به خواندن قوانین از شما خواهد گرفت. پس لطف کنید همانطور که ما جهت رفاه و جلوگیری از هرج و مرج در سرور رول پلی، برای بازیکنان احترام قائل شدیم و ساعت ها وقت برای وضع قوانین و نوشتن آن ها صرف کردیم، شما نیز چند دقیقه ای از وقتتان را نه برای احترام به ما، کاربران و بازیکنان دیگر، بلکه برای جلوگیری از محرومیت و ایجاد مشکل برای خودتان، در سرور بگذارید و قوانین را تمام و کمال مطالعه کنید.

سرور رول پلی شادوگیمز قوانین RP را بسیار جدی خواهد گرفت و درمقابلِ افرادی که از قوانین سرپیچی کنند سختگیرانه عمل خواهد کرد، زین پس بجای سرور از عبارت شهر شادوگیمز استفاده خواهیم کرد. این مجموعه برای شکل گیری شهر شادوگیمز هزینه، وقت و زحمت فراوانی متحمل شده است، پس بیاد داشته باشید که کوچکترین اشتباهی، مجازات شخص خطاکار را در پی خواهد داشت. قوانین بسیار ساده، شیرین و آسان هستند، عضو هر ارگانی که هستید حتما قوانین مربوط به آن را مطالعه کنید تا در کنار شهروندان از نقش خود در شهر لذت ببرید. حتما توجه داشته باشید که قوانین این شهر ممکن است با مکان های دیگر متفاوت باشد، اعضای تیم شادوگیمز در مقابل اینکه شما زحمت خواندن قوانین را به خود نداده اید بهانه هایی مثل اینکه در فلان شهر این قانون وجود ندارد و… را قبول نمیکنند و به سرعت کاربران خطاکار را اعمال قانون خواهند کرد 🙂

بین شهردار، روسای ارگان ها مثل رئیس پلیس، رئیس شریف، مسئولین اصلی شهر و بازیکنان از پسر ۳ ساله تا پیرمرد ۷۰ساله هیچ تفاوتی وجود ندارد. کافیست کسی قوانین را رعایت نکند در آنصورت میتوانید به انجمن شادوگیمز به نشانی ShadowGames.ir/forum مراجعه کنید، فیلم و مستندات مربوط به شکایت خود را ارسال نمایید تا با شخص متخلف برخورد شود.

فهرست قوانین شهر شادوگیمز

۱. اکانت و سیاست های کاربر
۲. چیت و باگ های سرور
۳. قوانین ارتباطات
۴. جامعه و امنیت
۵. مدیریت
۶. قوانین رول پلی
۷. قوانین PvP
۸. قوانین کلی مرگ کاراکتر ها
۹. قوانین کلی مرگ کاراکتر ها
۱۰. قوانین کلی خانواده ها
۱۱. قوانین دزدی
۱۲. خفت گیری و گروگان گیری
۱۳. قوانین تیر خلاص
۱۴. قوانین مربوط به سو استفاده از شغل

۱. اکانت و سیاست های کاربر

۱.۱ مسئولیت های شخص نسبت به اکانت
۱.۱.۱ اکانت شخص قابل انتقال به شخص ثالث نمی باشد و مالکیت آن به سازنده آن تعلق دارد.
۱.۱.۲ مسئولیت اکانت بازیکنان و ایجاد هرگونه مشکلات ناشی از سو استفاده و هک اکانت توسط دیگران بر عهده خودشان میباشند.
۱.۱.۳ فروش و یا تعویض اکانت توسط بازیکنان ممنوع میباشد.
۱.۲ شرایط کاراکتر شخص
۱.۲.۱ نام کاراکتر باید نام واقعی باشد ، و پلیر میتواند از اسامی کشورهای مختلف استفاده کند .
۱.۲.۲ نام کاراکتر ها نباید از نام شخصیت های معروف باشد برای مثال شخصیت های سیاسی، مذهبی و غیره.

۲. چیت و باگ های سرور

۲.۱ هک/چیت زدن
۲.۱.۱ در صورت استفاده از هرگونه چیت یا هک ، بدون هیچگونه اخطاری ، برای همیشه بن میشوید.
۲.۱.۲ استفاده از هرگونه نرم افزار جانبی که باعث برتری شما نسبت به بازیکنان دیگر شود مساوی تقلب در بازی بوده و بن شدن دائم را در پی دارد.
۲.۱.۳ بازیکن ها مجاز به نگهداری چیت و نرم افزار های اضافی حتی درصورت عدم استفاده برروی سیستم خود نیستند.
۲.۱.۴ پلیر ها مجاز به استفاده از مدهای نمایشی که هیچگونه برتری به آنها نمی دهد ، هستند. ( این مُد ها نباید هیچ مزیتی به وسیله های نقلیه داده و یا به پلیرها هیچگونه برتری در صحنه های تیراندازی بدهد. )
۲.۱.۵ مبارزه با بی قانونی ؛ اگر دیدید فردی قوانین را نقض کرده به او در چت و حتی با صدا نگویید ” تو را ریپورت میکنم” ، توسط دیسکورد و راه های ارتباطی به بحث و گفتگو منطقی بپردازید. – قبل از گزارش از وی بخواهید یا دیسکورد حضور پیدا کند تا مشکلات را حل کنید اگر فرد نیامد با سند و دلیل در قسمت مربوطه وی را به ما معرفی کنید. اگر چنانچه شما در محیط بازی درباره خارج از بازی صحبت کنید منجر به محرومیت شما می گردد.
۲.۲ ماکرو کردن
۲.۲.۱ ماکرو به معنای استفاده از نرم افزار و یا سخت افزار، جهت اجرای دستورات و عملیات بصورت خودکار میباشد.
۲.۲.۲ اشخاصی که از ماکرو استفاده کنند بن خواهند شد و اکانت آن ها حذف خواهد شد.
۲.۳ باگهای سرور
۲.۳.۱ تمامی باگ های سرور باید در دیسکورد شادوگیمز گزارش شوند.
۲.۳.۲ سوء استفاده از باگ ها به هر طریقی منجر به بن شدن اکانت و حذف کل اکانت میشود.

۳. قوانین ارتباطات

۳.۱ تبلیغات
۳.۱.۱ بازیکنان مجاز به تبلیغ و یا حتی صحبت درباره سرور های دیگر نیستند و درصورت مشاهده اینگونه موارد، بن خواهند شد.
۳.۲ زبان های سرور
۳.۲.۱ زبان گفتاری و نوشتاری و بطور کلی زبان رسمی سرور فارسی میباشد و بازیکنان میبایست با زبان فارسی با یکدیگر صحبت کنند و به این زبان مسلط باشند.
۳.۲.۲ فارسی تنها زبانی است که شما مجاز به استفاده از آن در چت IC هستید.
۳.۲.۳ زبان هایی جز فارسی فقط در صورت رضایت تمامی طرفین ، مجاز به استفاده فقط در OOC میباشد.
۳.۳ زبان های توهین آمیز
۳.۳.۱ پلیر ها مجاز به تهدید کردن دیگران و استفاده از کلمات توهین آمیز (به غیر از فحاشی رکیک) فقط در چت IC و به منظور RolePlay هستند.
۳.۳.۳ پلیر ها نباید در OOC ، کسی را تهدید کرده و یا از کلمات توهین آمیز استفاده کنند.
۳.۳.۴ قلدری کردن به صورت OOC یا شرایطی که به آن مربوط خواهد شد بن دائمی در بر خواهد داشت
۳.۳.۴.۱ افشای قلدری در حالت IC در صورتی که به صورت مستقیم یا بنا بر تصمیم ادمین به شخصیت OOC بازیکن بازخورد داشته باشد بن دائمی در بر خواهد داشت.
۳.۳.۵ توهین به نژاد، گفتار، کردار و .. به بازیکنان دیگر به صورت OOC بن دائمی همراه خواهد داشت.
۳.۴ اطلاعیه های جامع یا همه گیر.
۳.۴.۱ اطلاعیه های جامع یا همه گیر نباید شامل کلمات توهین آمیز ، چه در IC و چه در OOC باشد.
۳.۴.۲ اطلاعیه های جامع باید کاملا به صورت IC باشند.
۳.۴.۳ اطلاعیه های جامع نباید تبلیغی برای مواد و یا فعالیت های غیر قانونی باشد.

۴. جامعه و امنیت

۴.۱ مزاحمت
۴.۱.۱ این موضوع اکیداََ ممنوع می باشد تا برای کمبود اطلاعات شخص ثالثی ، او را از موضوع هایی تهدید کنید ، تلاش براش شکست این قانون بن دائمی در پی خواهد داشت.
۴.۱.۲ چه به صورت خاص چه به صورت عموم اذیت ، مزاحمت ، توهین ، تحقیر چه به صورت OOC و چه به صورت IC به حالتی که شخص خواهان میتواند بنا بر شکایت، شخص خوانده را به واسط ادمین اعمال حق کند ؛
۴.۱.۳ اسپم ، توضیحات نامربوط ، سلام ، احوال پرسی و … برای مثال سلام ادمین ، بیا داوش .. در ریپورت ممنوع میباشد ؛
۴.۲ حمله های اینترنتی
۴.۲.۱ حمله های اینترنتی و یا تهدید به آن خلاف قوانین سرور شادوگیمز می باشد و بن دائمی در نتیجه دارد.
۴.۲.۲ بحث هایی که پتانسیل به حمله اینترنتی به سرور را دارد (DDOS.ATC و … ) بن در عمل دارند
۴.۲.۳ هر گونه توهین، بی احترامی، صحبت های جنسی، اذیت کردن دختران سرور ممنوع میباشد.

۵. مدیریت

۵.۱ مداخله
۵.۱.۱ ادمین ها مجاز به مداخله در رول پی و متوقف کردن آن در هر زمانی می باشد.
۵.۱.۲ ادمین ها مجاز به اجتناب از رول پلی در زمانی که قانون های سرور شکسته شده است هستند.
۵.۱.۳ پلیر ها قادر به بیان نظر خود در همه وقت هستند ، ولی هیچگاه نباید از دستور ادمین سرپیچی کنند.
۵.۱.۴ پلیر ها در صورت مشاهده تخطی ادمین ها ، میتوانند در دیسکورد از آنها شکایت کنند.
۵.۲ ریپورت و تجدید نظر مجازات
۵.۲.۱ پلیر ها در صورت مشاهده قانون شکنی در بازی باید با استفاده از report/ به ادمین گزارش داده و در صورت ناجواب ماندن موضوع ، به دیسکورد مراجعه کنند.
۵.۲.۲ پلیر ها حق دخالت در تصمیمات و نوع مجازات ادمین ها ندارند ، در صورت مجازات شدن تنها میتوانند جویای دلیل شوند و در صورت بحث و جدال تنها موقعیت را دشوار تر میکنید.(به ادمین ها در تمامی شرایط احترام بگذارید)

۶. قوانین رول پلی

۶.۱ قوانین IC و OOC
۶.۱.۱ پلیر ها باید در تمامی لحظات رول پلی را IC نگه دارند.
۶.۱.۲ تکست ، وُیس ، رادیو ، تلفن همراه و کامند های سرور نظیر ME/ و DO/ باید همیشه برای موضوعات IC به کار گرفته شوند.
۶.۱.۳ در نوشته ، استفاده از مخفف ها و اسمایلی و اموجی ها و هرگونه اسلنگ اینترنتی مجاز نبوده و باید کلمات به صورت کامل نوشته شوند. ( اس ام اس موبایل از این قاعده جدا میباشد.)
۶.۱.۴ برای صحبت در OOC ، پلیرها باید از کمند هایی استفاده کنند که در انتهای آنها دو پرانتز به صورت (( وجود داشته باشد و در موارد دیگر با اضافه کردن دو عدد پرانتز (( در انتها پیام خود را OOC میکنند.
۶.۲ قوانین توقف در Roleplay
۶.۲.۱ تنها در صورتی می توانید یک صحنه رول پلی را متوقف کنید که همه ی شرکت کننده ها آن صحنه ، به آن موافقت کنند.
۶.۲.۲ زمانی که حس می کنید قانونی زیر پا گذاشته شده است با report/ گزارش دهید . پیشنهاد میشه تمامی صحنه های بازی خود رو ضبط کنید.
۶.۲.۳ اگر در میان یک صحنه رول پلی ، یکی از طرفین از بازی کِرَش خورد ، باید منتظر آن فرد بوده و در زمان بازگشت او به رول پلی ادامه دهید. کِرَش خوردن بازی یک فرد به هیچ وجه نباید آن فرد رو در شرایطی غیر از شرایط قبل از کِرَش او بگذارد.
۶.۲.۴ در هر رول پلی ، شما مجاز به نادیده گرفتن تمامی پیام های OOC طرف مقابل هستید ، مگر اینکه با دستور ادمین رول پلی متوقف شود.
۶.۳ قانون Metagaming
۶.۳.۱ قانون Metagaming به معنای استفاده از اطلاعات جمع آوری شده با روش های OOC و استفاده از آن در صحنه های IC میباشد. روش های OOC شامل دیسکورد نیز میشود. مثال ” مافیا سازمان کاملا مخفی و شناسایی نشده برای مردم عادی شهره پس در نتیجه شما اطلاعی راجع به کارمند ها و ریاست اون سازمان ندارید ”
۶.۳.۲ میکس کردن اطلاعات IC و OOC به صورتی که برتری خاصی به پلیر ندهد ، تخلف سطحی قانون MG محسوب میشود. برای مثال استفاده از چت IC برای برقراری ارتباط در OOC و یا استفاده از name tag برای برقراری ارتباط به صورت IC
۶.۳.۳ استفاده از اطلاعات جمع آوری شده به صورت OOC در صحنه های IC که به صورت عمده برتری خاصی به پلیر میدهد ، تخلف سنگین قانون MG محسوب شده و حتی میتواند باعث بن شدن پلیر خاطی شود. برای مثال پلیری در یک صحنه تیراندازی از دیسکورد به صورت OOC درخواست کمک میکند ، این کار غیر قابل پیش بینی برای طرف دیگر بوده و او رو در شرایط نابرابر قرار میدهد.
۶.۳.۴ استفاده از اطلاعات و اختیارات IC به صورتی که برتری خاصی به شخص یا اشخاص در OOC دهد ممنوع میباشد ؛
۶.۳.۵ استفاده از اطلاعات و اختیارات OOC به صورتی که برتری خاصی به شخص یا اشخاص در IC دهد ممنوع میباشد ؛
۶.۴ قانون Powergaming
۶.۴.۱ اجبار کردن و یا تحملی کردن یک رول پلی به طرف دیگر مجاز نبوده و در تمامی مواقع پلیر باید به طرف دیگر شانس و زمان کافی برای پاسخ دادن به اون رول پلی رو بدهد. برای مثال پلیر تلاش میکند با ME/ طرف دیگر رو بیهوش کند ، در این زمان طرف دیگر باید این فرصت رو داشته باشد که به رول پلی فرد اول پاسخ دهد.
۶.۴.۲ رول پلی کردن وقایعی که در زندگی واقعی امکان پذیر نیست ، مجاز نبوده و تخلفی به قانون PG هست. برای مثال رول پلی کردن داشتن نیرو های ماورایی ، رانندگی با دستهای دستبند خورده ، تیراندازی زمانی که کاراکتر شما مجروح هست.
۶.۴.۳ دادن اطلاعات غلط و یا دروغ گفتن در DO/ تحت هیچ شرایطی مجاز نبوده و تخلف سنگین قانون PG به شمار می آید. از DO/ برای پایه و مبنای رول پلی استفاده میشود و باید در همه وقت کاملا صحیح بماند. برای مثال شما اسلحه ای قایم کردید و طرف دیگر اقدام به جست و جوی شما میکند ، شما موظف به دادن اطلاعات کافی و صحیح راجع به اسلحه خود در DO/ میباشد.
۶.۵ قانون New Life
۶.۵.۱ زمانی که پس از مرگ خود در بیمارستان spawn میشوید ، قانون New Life شامل شما میشود ، علت مرگ مهم نیست و تمامی مرگ هایی که شما از بیمارستان spawn شوید ، شامل قانون New Life میشود. هرچند اگر در زمان جراحت ، شما به بیمارستان برده شد و توسط بیمارستان revive شوید ، این قانون شامل شما نمیشود.
۶.۵.۲ در صورت مرگ و spawn شدن از بیمارستان ، کاراکتر شما ، مرگ خود ، تمامی وقایع مربوط به مرگ ، تمامی اطلاعاتی که در فرآیند قتل کاراکتر به دست اومده را فراموش کرده و تمامی این اطلاعات به OOC تبدیل می شود، برای مثال شما توسط کسی ربوده میشید و با سارق همکاری نمی کنید و در نهایت سارق شما رو به قتل میرسونه ، تمامی دانش کاراکتر شما نسبت به سارق ، سرقت و یا فرآیند مرگ خودش رو فراموش کرده و این اطلاعات تبدیل به OOC میشود.
۶.۵.۳ در صورت اینکه شما شامل قانون New Life شوید ، مجاز به برقراری ارتباط با قاتل(ین) به مدت ۳۰ دقیقه نبوده و همچنین باید از برگشتن به صحنه قتل تا ۳۰ دقیقه پرهیز کنید ، مگر مطمئن باشید که قاتلین اون مکان رو ترک کردند.
۶.۵.۴ در صورت اینکه شما شامل قانون New Life شوید ، مجاز به پیگیری اتفاقی که منجر به کشته شدن کاراکتر شما شد ، نیستید. برای مثال کسی ماشین شما رو دزدیده و شما تونستین رد ماشین خود رو بگیرید ولی درگیری با سارق منجر به کشته شدن شما شد. شما مجاز به تلاش برای گرفتن ماشین خود از همان سارق برای بار دوم نیستید.
۶.۵.۵ در صورت Newlife شدن حق بازگشت به محل وقوع حادثه و انتقام گیری از فرد قاتل و یا هر گونه مواردی که قبل از Newlife شدن در ذهن شخص باقی مانده باشد ندارید. عمل NewLife به معنای زندگی دوباره میباشد و شخصی که دوباره به زندگی بازگشته هیچ گونه خاطره ای از گذشته خود تا ۲۴ ساعت نخواهد داشت.
۶.۶ قانون Non-Roleplay
۶.۶.۱ عملیات هایی که واقع گرایانه نیستند و یا از کیفیت پایین سطح رول پلی برخورداند به عنوان non-roleplay یا non-rp یاد میشود
۶.۶.۲ مثال هایی از عمل های non-rp محسوب می شوند ، عبارت اند از :
• دزدیدن ماشینی بدون هیچ Roleplay ، یا وقتی در شرایطی قرار می گیرد که نمیتوانید توجیه کنید ، مثل اینکه کاراکتر شما در خطر حتمی برای مردن هست ، زمانی که کاراکتر شما دستبند خورده و در را باز میکنید و ..
• تلاش برای اینکه پلیسان را به تعقیب خود دربیارید ، بدون هیچ دلیل واقعیی ، که این موضوع به عنوان ” cop baiting ” هم شناخته میشود
۶.۷ قانون Non-RP Behavior
۶.۷.۱ عملی که که در واقعیت قابل انجام شدن است اما به دلیل غریزه انسانی ، آن را نباید انجام داد (مثل زدن ماشین به پمپ بنزین ، سرقت مسلحانه افراد در مکان به طبع شلوغ )
۶.۷.۲ عملیات هایی که حتی در صورت واقع گرایانه بودن آن یا از کیفیت پایین آرپی برخوردار است .
• کشتن پلیر زخمی ، چون اونها درخواست مرگ از شما کردن ، که به عنوان “mercy killing” هم شناخته میشود (معمولا این کار رو میکنند تا respawn آنها سریع تر صورت گیرد.
• استفاده کردن از ماشین های گران قیمت برای رَم کردن به ماشین های دیگر (بازیکنان باید به وسایل گران قیمت خویش احترام بگذارند )
۶.۷.۳ هنگامی که شما در بازی حضور دارید حق مسخره و یا تحریک افراد و مشاغل را ندارید. این اجازه به شما داده نمی شود که با گرفتن وسیله نقلیه متعدد از پارکینگ راه را مسدود یا نظم راه را دچار اختلال کنید. کشتن افراد و آسیب زدن به اموال و حتی صحبت با دیگران جهت مسخره بازی و خندیدن با دوستان خود در خارج از بازی برخورد سختی را در پی خواهد داشت
۶.۷.۴ فقط حرکت با وسایل نقلیه off-road مجاز به حرکت کردن در مسیر های مال رو را دارند.
۶.۸ قانون Sexual Roleplay
۶.۸.۱ رول پلی هایی که مشمول آرپی های سکشوال هستند از انواع “کردار،گفتار،اشاره و … ؛ که به صورت مستقیم و غیر مستقیم باشد؛مشمول بند ۶٫۸ می شوند؛
۶.۸.۲ رول پلی هایی که مشمول آرپی های سکشوال هستند فقط زمانی مجاز میباشد که تمامی افرادی که در صحنه هستند به صورت OOC در چت قبول کنند ، که قابل ارائه دادن مدرک در صورت شکایت از پلیر باشد.
۶.۹ قانون No crime zones
۶.۹.۱ منطقه های خاصی از مپ میباشند که پلیر مجاز به انجام دادن جرمی که به شهروندان و دارایی آنان و دولت آسیب رساند، نمیباشند . و پلیر قادر به سرپیچی کردن قوانین دولتی و بحث و فرار کردن از مامور سازمان می باشد ، این نقاط مشخص شده (NCZ) به عبارتی No Crime Zone میباشد.
۶.۹.۲ برای دیدن مکان های مذکور از دستور NCZ/ استفاده نمایید
۶.۹.۳ پلیری که تحت تعقیب میباشد میتواند از مکان های NCZ عبور کنند
مجرمان می توانند در NCZ مخفی بمانند ، در صورتی که جرمی در آن منطقه انجام ندهند.
۶.۹.۴ هدف مناطق NCZ بدین صورت میباشد که به صورت کامل تحت محافظت میباشد انجام جرم غیر واقعی به نظر میرسد.
۶.۹.۷ تمامی مناطق خرید و فروش بجز مناطق زیر جزو NCZ محسوب می شود ؛
● سوپر مارکت ها
● لباس فروشی
● سلاح فروشی
● خرید ماسک
● مغازه های تاتو
● آرایشگاه
۶.۹.۶ لیست تمام مناطق No Crime Zone :
●داخل و محیط اطراف تمامی دپارتمان های دولتی از جمله :
● نمایشگاه ماشین، ویژه و غیر ویژه
● پارکینگ مرکزی
● جاب سنتر
●اداره پلیس
● بیمارستان
● زندان
● اطراف مکانیکی
● مناطقی که مربوط به شغل میباشد (تحویل، گرفتن و …)
● اداره شریف
● اداره FBI
● داخل خانه های شخصی

SafeZone
مناطق امنی هستند که بدون داشتن دلیل و داشتن مدرک معتبر، درگیری در این مناطق ممنوع است و در این مناطق دزدی (ماشین، خفت گیری، وسایل داخل صندوق ماشین و…) ممنوع است.
تبصره: نباید در این مناطق درگیری و دزدی را شروع کنید ولی اگر ادامه روند درگیری یا خفت گیری به این مناطق کشیده شود میتوانید RP را ادامه دهید.
مناطق SafeZone:
● مناطق بارگیری، بسته بندی و فروش مواد
● داخل فروشگاه خرید اسلحه
● پیاده روی خروجی خانه های شخصی
● بیس گنگ، مافیا و اطراف آن
● خانه کنار ایستگاه پلیس و اطراف آن
● محل فروش مواد جزو Safe Zone میباشد، در این منطقه به هیچ عنوان نباید درگیری یا خفت گیری صورت پذیرد.
● داخل لباس فروشی و آرایشگاه و داخل ساختمان لستر (علامت L روی نقشه)
● خانه گنگ ها
● خانه مافیا
پلیس ها بدون داشتن مدرک (فیلم)، اجازه بررسی مکان های بسته بندی و فروش مواد را ندارند.

۶.۱۰ قانون Cop Baiting
۶.۱۰.۱ تحریک نیروهای حفظ امنیت من جمله سازمان پلیس ، که فی الخِتام دستگیری شخص را بر عهدا داشته باشد.
۶.۱۰.۲ تماس گرفتن با پلیس به قصد تله گذاشتن برای آنان ، و نظیر چنین سناریو هایی ختم به قانون CB – Cop Baiting میشود.
۶.۱۰.۳ بیرون کشیدن پلیس به هر دلیلی بیرون NCZ برای آسیب زدن ، دزدی و … CB حساب میشود.
۶.۱۱ قانون Non-RP Driving
۶.۱۱.۱ نحوه ی مارپیچ رانندگی کردن و خارج از مسیر رفتن در حین Rp های جدی .
۶.۱۱.۲ در هنگام تعقیب و گریز به خارج از جاده رفتن و از مسیر های پست و بلند ، چمن ، خاکی های غیر جاده رفتن.
۷. قوانین PvP
۷.۱ قانون Fear Roleplay
۷.۱.۱ قانون FearRP به معنای RolePlay کردن ، ترس برای کاراکتر تون هست. در زمان هایی که جان و یا مال کاراکتر شما در تهدید مستقیم بوده و طرف دیگر در صورت تمایل میتونه به سادگی به شما ، عزیزان و یا مالتون صدمه مستقیم وارد کنه ، شما باید از قانون FearRP تابعیت کنید. برای مثال زمانی که شخصی با اسلحه ی خود در فاصله نزدیک به سمت شما نشونه رفته و تلاش شما برای بیرون آوردن سلاح خودتون باعث مرگتون میشه ، قانون FearRP باید رعایت بشه.
۷.۱.۲ مثال هایی که جان ، عزیزان و یا مال شما در خطر مستقیم قرار دارد:
• زمانی که پیاده هستید و اسلحه ی از نزدیک به سمت شما نشونه گرفته شده
• زمانی که ماشین شما خاموش بوده و یا موتورش از کار افتاده و از فاصله نزدیک اسلحه ای به سما شما نشونه گرفته شده
• زمانی که اسلحه ای به سمت عزیزان شما از نشانه گرفته شده باشد و فرد دیگر برای کاراکتر شما ارزش زیادی داشته باشد ( مانند خانواده )
• زمانی که خانه ، ماشین و یا لوازم گران قیمت شما در تهدید مستقیم نابودی قرار داشته باشن
• زمانی که فرد تهدید کننده ، اسلحه اش را برای تایپ کردن با کیبورد پایین میبرد ، جان و یا مال شما در خطر باقی می ماند!!
۷.۱.۳ مثال هایی که جان ، عزیزان و یا مال شما در خطر مستقیم قرار ندارد:
• زمانی که شما در ماشین با موتور روشن باشید.
• زمانی که شما نیز مانند تهدید کننده ، اسلحه ای به سمت او نشونه گرفته باشید ( نباید پس از دیگری این کار صورت بگیرد )
• زمانی که فرد تهدید کننده دید خود رو به شما از دست میده ( مانند گذشتن ماشینی از بین شما ) و یا روی خود رو به شما بر میگردونه.
۷.۱.۴ به عنوان فردی که جان ، عزیزان و یا مالی در خطر مستقیم قرار دارد:
• شما باید برای جان خود ، عزیزان و یا اموال گرانبها خود ارزش قائل شوید و با تهدید کننده سازگاری کنید.
• شما مجاز به اطلاع دادن به پلیس ، دوستان و یا متحدان خود در صورت آنی بودن خطر نیستید. ( برای مثال فردی بر روی ماشین گرانبهای شما بنزین ریخته و در صورت عدم انجام خواسته او ، ماشین شما را به آتش میکشد. )
برای درک بیشتر FearRP قانون Non-Roleplay Behavior رو مجددا مرور کنید.

۷٫۲ قانون Deathmatch

۷.۲.۱ قانون Deathmatch به معنای کشتن و یا صدمه زدن به فرد و یا اموال او بدون داشتن دلیل کافی و قانع کننده IC میباشد. هرگونه تخطی از این قانون مجازات سنگینی به همراه خواهد داشت.
۷.۲.۲ مثال هایی از دلایل کافی و قانع کننده برای صمه زدن به دیگری:
• اگر فردی تلاش به صدمه زدن به شما ، اموال شما ( و یا دوستان و عزیزان شما ) کند ، این شامل دستگیر شدن دوستان شما توسط پلیس به جرم سنگین نیز میشود.
• زمانی که فردی گزارش یک جرم سنگین شما را به پلیس بکند ، هرچند گزارش های ساده مانند عدم پارک مناسب خودرو شامل این نمیشود.
• زمانی که شما ، جان ، عزیزان و یا اموال فرد دیگری را در خطر مستقیم قرار دهید و آنها به خواسته شما تن ندهند و یا درخواست کمک از دیگران کنند.
۷.۲.۳ در صورتی که یک پلیر با فرد تهدید کننده تعامل و همکاری کند ، فرد تهدید کننده مجاز به کشتن او نیست.
۷.۲.۴ فرد تهدید کننده موظف به دادن زمان کافی برای گرفتن جواب قانع کننده ارپی و باید بیشتر از یک بار به فرد رو به رو اخطار بدهد.
۷.۲.۵ فرد تهدید کننده مجاز نیست که فرد دیگری را مجبور به کشتن فرد ثالثی کند مگر اینکه فرد تهدید کننده دلیل کافی برای کشتن فرد ثاثت را داشته باشد.
۷.۳ قانون Vehicle Deathmatch
۷.۳.۱ کشتن بازیکنان یا زیر گرفتن آنان چه از روی قصد و چه بصورت غیر عمد ممنوع بوده ؛ دلایلی چون ؛ شوخی ، دزدی ، زیر گرفتن در موقعیت های رول پلی ، ممنوع می باشد .
۷.۳.۲ قانون Vehicle Deathmatch مانع صورت گرفتن Deathmatch با وسیله نقلیه بوده ، ولی به توضیح کلی چگونگی استفاده از وسیله نقلیه به عنوان سلاح می پردازد .
۷.۳.۳ وسیله نقلیه نباید در یک صحنه چند بار پشت سر هم استفاده شود و همچنین پارک کردن با ماشین روی فردی دیگر ، خلاف این قانون است
۷.۳.۴ در صورتی که نیاز به استفاده از وسیله نقلیه برای زیر گرفتن کسی شد و دلایل کافی نیز برای این کار وجود داشت ، تنها یک بار امکان استفاده از وسیله نقلیه به این منظور وجود دارد ( یک تلاش ناموفق هم جزو این یک بار حساب میشود ) .
۷.۳.۵ در زمانی که بیشتر از یک فرد در صحنه وجود داشت ، تنها یک تلاش برای زیر گرفتن هر چند نفر ممکن مجاز است و در صورت تلاش مجدد برای زیر گرفتن افراد بیشتری ، این قانون نقض شده است. ( به قانون Non-Roleplay Driving توجه شود )
۷.۴ قانون Kill on Sight
۷.۴.۱ قانون Kill on Sight به معنای کشتن فرد دیگر ، بدون هیچ گونه ارتباط رول پلی با فرد دیگری میباشد.
۷.۴.۲ یک پلیر مجاز است تا از Kill on Sight استفاده کند ، فقط در صورتی که دلایل کافی داشته باشد ، از دلایل بیشتر از ۱۲ ساعت نگذشته باشد و طرفین شامل قانون New Life نشده باشند.
۷.۴.۳ زمانی که مجاز به KoS هستید:
• جان شما توسط کسی تهدید شده باشد( برای مثال در یک سرقت مسلحانه )
• زمانی که جان دوستانتان در خطر باشد و شما شاهد آن صحنه باشید.
• زمانی که اموال شما و دوستانتان در خطر قرار گرفته باشد.
• شخصی جرایم سنگین (فروش اسلحه، مواد، دزدی و…) شما را به پلیس گزارش دهد.
• k.o.s گرفتن تا ۲۴ ساعت اعتبار دارد و درصورتیکه یکی از طرفین NewLife شود، k.o.s از بین خواهد رفت. (برای اثبات NewLife عکس یا فیلم لازم است)
• شما نباید برای k.o.s گرفتن شخصی را تحریک کنید یا موقعیتی بوجود بیارید که شخصی ناخواسته به دارایی شما آسیب برساند.
• اگر شخصی یکبار (غیر عمد) با شما تصادف کرد شما اجازه کشتن آن فرد را ندارید.
• درگیری لفظی k.o.s ندارد.
• کلیه ماموران امنیتی در حال انجام وظیفه نمیتوانند از قانون k.o.s استفاده کنند.
• شما نمیتوانید از شغل های دولتی در حال انجام وظیفه k.o.s بگیرید.
• گنگ ها میتوانند از روی پوشش ماسک یکدیگر k.o.s بگیرند.
۷.۵ قوانین سرقت و یا کلاهبرداری
۷.۵.۱ سارقین مجاز به سرقت از پلیر های دیگر با رعایت تمامی اصول رول پلی میباشند. در حین سرقت ، هیچ سقفی برای سرقت از فرد دیگر وجود ندارد.
۷.۵.۲ سارقین مجاز نیستند تا قربانی خود را مجبور به کشیدن پول از ATM و یا فروختن ماشین و اموالش کنند.
۷.۵.۳ سارقین مجاز نیستند تلاش کنند تا اموالی که در صحنه جرم حضور ندارند را سرقت کنند ، برای مثال شما مجاز نیستید قربانی رو به جایی دیگر منتقل کنید فقط برای اینکه اموال دیگری از او بدزدید.
۷.۵.۴ سارقین می توانند تا قربانی خود رو فریب دهند و سپس از او سرقت کنند. هرچند ارزش کلاهبرداری نباید بیشتر از ۱۰,۰۰۰ باشید.
۷.۵.۵ سارقین مجاز به دزدیدن اموال از پلیر هایی که زیر ۱۰ ساعت بازی کرده اند ، نیستند. هرچند در صورتی که پلیری با زیر ۱۰ ساعت اقدام به سرقت دیگران کند ، این محافظت رو از دست خواهد داد.
۷.۵.۶ پلیر ها مجاز به سرقت از بازیکنی که بر روی زمین مجروح هست و هیچ گونه ارتباط رول پلی با او برقرار نکرده اند ، نیستند.
۷.۵.۷ در صورت عدم حضور نیروهای ضابطین (پلیس و مثالاٌ)، بازیکنان مجاز به عمل های مجرمانه علیه بازیکنان دگر نمی باشند.
۷.۶ قوانین Assassinations
۷.۶.۱ پلیرها مجاز به استخدام قاتل حرفه ای برای به قتل رساندن فرد دیگری هستند تنها در صورتی که طبق قانون KoS مجاز به کشتن فرد دیگر باشند. فرد استخدام کننده مسئولیت درست بودن موضوع را به عهده دارد.
۷.۶.۲ در زمان استخدام قاتل حرفه ای توسط پلیر ، هم پلیر و هم قاتل موظف به ثبت مدارک به صورت OOC هستند تا در صورت درخواست ادمین مدارک را ارائه کنند.
۷.۶.۳ در صورت به قتل رسیدن و یا حتی عدم موفقیت در قتل ، فردی که به او حمله شده باید توسط قاتل به صورت OOC در جریان Assassination بودن موضوع قرار بگیرد.
۷.۶.۴ در صورت کشته شدن قاتل حرفه ای در تلاش برای به قتل رساندن ، قانون New Life فعال شده و قرارداد قتل از بین میرود.
۷.۶.۵ برای شلیک کردن شما باید ۳ بار به فرد قربانی هشدار داده و در صورت قبول نکردن و صرف نظر کردن از انجام دستورات اجازه شلیک دارید ( قبل از شلیک باید به اندازه کافی به فرد مقابل وقت بدهید.
۷.۶.۶ شلیک از هلیکوپتر ممنوع میباشد.
۷.۷ قوانین گروگانگیری و آدم ربایی
۷.۷.۱ پلیر ها زمانی میتوانند اقدام به گروگانگیری و آدم ربایی کنند که:
• شما دلایل کافی طبق قانون KoS برای کشتن هدف خود دارید.
• شما توسط کسی استخدام شده اید و هدف خود جزوی از قرارداد شما هست.
• هدف گروگان گیری ، عضوی از گروه خلافکار حریف شما و یا عضوی از خانواده ای ثروتمند است.
• زمانی که شما اقدام به سرقت مسلحانه از جایی می کنید ( به غیر از فروشگاه ها ) شما میتوانید گروگان هایی به عنوان ضمانت سرقت برای زمانی که پلیس رسید ، نگه دارید.
• گروگان گیری باید با کیفیت بالای رول پلی انجام شود.
•از گنگ خودتان نمی توانید کسی را به عنوان گروگان بگیرید و از آن سوء استفاده کنید.
•آژیر های پلیس – وقتی که پلیس جلوی شما را از حضور در منطقه ای را بگیرد به این معنی نیست که رول پلی در آن محل شروع شده اگر بدون مشارکت در رول پلی شلیک کنید , به عنوان RDM حساب شده و محرومیت در پی دارد.
۷.۸ قوانین Combat and Roleplay logging
۷.۸.۱ پلیر ها مجاز به خروج از سرور برای فرار از یک صحنه رول پلی و یا جلوگیری از اتفاقات منفی IC بر روی کاراکتر خود نیستند ، در صورتی که بازی شما کِرَش خورد ، شما موظفید تا به طرفین رول پلی اطلاع دهید و پس از وصل شدن مجدد به سرور ، رول پلی را ادامه دهید.
۷.۸.۲ در زمانی که پلیری به هر دلیل از سرور بیرون افتاد ، در زمان بازگشت او به سرور ، باید تمامی برتری هایی که قبل از خروج از سرور داشت را داشته باشد
۷.۸.۳ هنگامی که شما بیهوش یا توسط پلیس دستگیر شده اید و یا حتی خودتان را در خطر دیدید ، حق خارج شدن از سرور را ندارید. این کار به منظور حفظ پول کثیف یا وسایل شما انجام می گردد که متقابلا برخورد سختی را در نظر گرفتیم. توضیحات منطقی در کنار شاهدان عینی می تواند از محرومیت شما جلوگیری کند
۷.۸.۴ کشتن اشخاص با استفاده از ضربه ی سلاح ممنوع میباشد ؛

۸. قوانین کلی مرگ کاراکتر ها

۸.۱ OOC- Out Of Character
۸.۱.۱ زمانی که شما به عنوان بازیکن و خارج از جو بازی و خارج از کاراکتر خود ، صحبت و عملی انجام می دهید که به کاراکتر شما مربوط نمی شود،
۸.۱.۲ کاراکتر شما می توانید رفتار کاملا متفاوت با شخص خود شما داشته باشد .
۸.۱.۳ در چت سرور نباید اضافی صحبت کنید و با دیگر افراد ارتباط بگیرید. شما بایستی موارد حیاتی را داخل چت اعلام کنید. مثل فراخوانی کاربری که با او به مشکل برخوردید.
۸.۱.۴ داشتن میکروفون سالم یکی از شرایط اصلی بازی کردن در سرور می باشد.
۸.۱.۵ استفاده از امکانات OOC برای رسیدن به نفع/منافع IC به منظور Mixing IC & OOC حساب می شود ؛ این موضوع به سبب جلوگیری مواضعی امثال ” استریم اسنایپ ، کامبت لاگین و … می شود ”
۸.۱.۵.۱ هنگامی که وارد سرور شدید شما ۱۰ دقیقه حق شرکت در “درگیری ، آرپی سناریو های خاص ” را ندارید ؛
۸.۱.۵.۲ چرا؟ زیرا برای مثال ممکن است از طریق نقض متا گیمینگ شما از درگیری در بانک با خبر شدید و خودتان را به آن جا می رسانید و ترتیب اثر می دهید که متقابلا ما هم ترتیب اثر خواهیم داد.
۸.۲ IC- In Character
۸.۲.۱ زمانی که کاراکتر شما به عنوان به عنوان شخص جداگانه ای از شما داخل دنیای ساختگی سرور ایران شادوگیمز زندگی کند ، و صحبت ها و عمل هایی که کاراکتر شما انجام میدهد به کاراکتر شما مرتبط باشد.
۸.۲.۲ کاراکتر شما می توانید رفتار کاملا متفاوت با شخص خود شما داشته باشد .
۸.۲.۳ دستور me/ زمانی کاربرد دارد که ؛ کاراکتر شما عملی بخواهد انجام دهد و انیمیشنی از انجام آن عمل وجود نداشته باشد ؛
۸.۲.۳.۱ تمامی توضیحاتی که شامل رفتار شخص در me/ هست به صورت IC بوده ، زیرا شخص تمامی آن عمل را انجام داده است.
۸.۲.۴ دستور do/ زمانی کاربرد دارد که ؛ شما به عنوان بازیکن نیاز به توضیح بیشتر در رابطه با me/ به شخص/اشخاص داخل حیطه مربوطه آر پی شما داشته باشد؛ سوال برای آیا ، چگونه ، چطور ، صورت گرفته شدن me/ به واسط دستور do/ هم به کار می رود
۸.۲.۴.۱ تمامی توضیحاتی که شامل رفتار شخص در do/ هست به صورت OOC بوده ، این به این دلیل نیست که توضیحات تکمیلی آرپی که با do/ داده می شود جزو آرپی به حساب نیاید ، بلکه توضیحات تکمیلی ار پی (do/) هم جزوی از فرایند های ار پی به حساب می آید؛
۸.۳ سرقت مسلحانه
۸.۳.۱ سرقت مسلحانه عبارت از ربودن مال متعلق به غیر به واسط انواع سلاح است ؛
۸.۳.۲ ارگان های دولتی مسئول برخود ، یک مذاکره کننده غیرمسلح را به همراه خواهند داشت ، گروگان، قتل شخص مذکور توسط اشخاص خاطی ممنوع هست ، اشخاص خاطی موظف به مذاکره با شخص مسئول موضوع هستند ، درگیری یا برخورد طرفین یا تیر انداری تا زمانی که فرد مذاکره کننده در حال انجام حیطه کار خویش هست ممنوع میباشد ؛ وجودیت حداقل ۲ مدیک الزامیست ؛
۸.۳.۲.۱ در صورت نتیجه منفی حاصله از مذاکره ، اشخاص خاطی و ارگان های دولتی موظف به تنظیم زمان ۱ دقیقه تا زمان تیر اندازی یا برخورد طرفین هستند ؛
۸.۳.۲.۲ در صورت نتیجه مثبت حاصله از مذاکره ، اشخاص خاطی و ارگان های دولتی موظف به تنظیم زمان ۵ دقیقه تا زمان تیر اندازی یا برخورد طرفین هستند ؛
۸.۳.۳ بخشی از سرقت های مسلحانه محدود به مکان میشوند که مقرر هست به مورد ” مارکت ها ، شعبه های بانک مرکزی ، بانک مرکزی ”
۸.۳.۳.۱ مارکت ها ” محدودیت اشخاص خاطی در ابتدا ۲ نفر و در صورت عدم درگیری طرفین بعد از مذاکره ، شخص ثالثی میتوان به عنوان راننده به اشخاص خاطی مذکور اضافه شود ، در صورت تعقیب و گریز ، سه نفر میتوانند درگیر شوند ؛ محدودیت اشخاص ارگان های دولتی مسئول در مکان وقوع جرم ۲ نفر و ۲ نفر تحت عنوان نیرو پشتیبانی (که در محل وقوع جرم و تعقیب و گریز نیستند) میباشند ، در صورت کشته شدن یکی از مامورین مسئول در مکان وقوع جرم یا هنگام تعقیب و گریز ، با رعایت مجموعیت ۲ مامور ، نیرو های پشتیبانی به محل مذکور وارد شوند ؛ سلاح های سرد و سلاح های گرم سبک (پیستول) ؛
۸.۳.۳.۲ شعبه های بانک مرکزی (بانک کوچیک) ” محدودیت اشخاص خاطی ۳ نفر ، توان داشتن ۱ گروگان را دارا هستند ؛ محدودیت اشخاص ارگان های دولتی مسئول در مکان وقوع جرم ۴ نفر مسلح به همراه ۱ نیروی تعقیب هوایی ؛ محدودیت سلاح به جز اسنایپ وجود ندارد ؛
۸.۳.۳.۳ بانک مرکزی ” حد اقل ۶ مامور دولتی ، تعداد اشخاص خاطی میتواند برابر با مامورین مسئول به همراه ۱ نیروی تعقیب هوایی باشد ، هیچ محدودیتی در جمعیت نیرو های پلیس نیست ؛ محدودیت سلاح به جز اسنایپ وجود ندارد ؛
۸.۳.۱.۲ استفاده از هرگونه گیلیچ و سوء استفاده از باگ های بازی جهت انجام این کار ممنوعیت دائمی و غیر قابل بخشش را در پی دارد

۹. قوانین کلی مرگ کاراکتر ها

۹.۱ CK – Character Kill
۹.۱ زمانی که پلیر، خود یا شخص ثالثی را با کیفیت رول پلی بالا و به همراه بک استوری شخص را به قتل میرساند CK Character Kill میشود.
۹.۱.۱ بعد از CK کردن شخص مذکور تمامی خاطرات و داستان هایی که وی داشت از بین خواهد رفت و شخص با هویت جدید شروع به بازی میکند.
۹.۱.۲ برای CK کردن شخص و یا اشخاص ثانی و ثالث نیاز به OOC Permission به صورت تکست و به همراه مدرک میباشد.
۹.۱.۳ در صورت خاص ، برای CK کردن نیاز به OOC Permission ادمین میباشد .
۹.۱.۴ حالت هایی که شما توانایی درخواست برای CK دارید:
• در جریان یک واقعه بزرگ رول پلی ، در قسمتی از داستان پلیری میمیرد ، این تصمیم پلیر مرده می باشد که با CK شدن کاراکتر خود ، داستان رول پلی را ادامه دهد و یا با استفاده از قانون New Life ، ادامه ی داستان را از بین ببرد.
• در یک رول پلی بزرگ ، گروهی از خلافکاران ، فرد مهمی از گروه حریف خود رو به گروگان گرفته و برای رساندن پیامی ، فرد ذکر شده رو میکشند ، این تصمیم با فرد کشته شده است که CK شدن کاراکتر خود را قبول کند و عینا رول پلی را ادامه دهد و یا با استفاده از قانون New Life ، ادامه داستان را تغییر دهد.
• در جریان یک دزدی مسلحانه بزرگ ( برای مثال دزدی از بانک ) سارقان پس از دستگیر شدن و دریافت حبس ابد توانایی این را دارند تا با CK به عمر کاراکتر خود پایان دهند.
۹.۱.۵ با توجه به اینکه پس از CK شدن کاراکتر ، اون شخصیت از بین میرود و تمامی دارایی های او نیز از بین میرود ، در زمان CK شدن ، با هماهنگی ادمین ، میتوانید دارایی های خود را به کاراکتر بعدی خود انتقال دهید. ( نوشتن وصیت نامه پیشنهاد میشود )
۹.۲ GK – General Kill
۹.۲.۱ زمانی که شخص High Rank سازمانی شخص ثانی را با توجه دلایل موجه و بک استوری رول پلی به همراه کیفیت رول پلی بالا و با متعهد شدن جمعی بیش از ۳ نفر از افراد کلیدی بک استوری شخص را به قتل میرسانند GK General Kill میشود .
۹.۲.۲ شخصی که GK میشود به صورت دائمی دائمی تمامی دارایی های خود را از دست میدهد و قابل وصیت نمی باشد و انتقال به کاراکتر بعدی نمیباشد و از لحاظ IC تمامی دارایی های وی ثبت و ضبط می شود
۹.۲.۳ بعد از GK کردن شخص مذکور تمامی خاطرات و داستان هایی که وی داشت از بین خواهد رفت و شخص با هویت جدید شروع به بازی میکند.
۹.۲.۳ برای GK کردن شخص فقط نیاز به OOC Permission ادمین مناظر رول پلی می باشد .

۱۰. قوانین کلی خانواده ها

۱۰.۱ تنها منبع فروش سلاح سنگین توسط مافیاست فقط به واسطه مواد مخدر قابل کشت و برداشت مجاز می‌باشد ؛ که نظارت به این بخش ادمین منیجر روابط خیابانی است ، که تنها دو درجه اخر قدرت مبادله سلاح را دارا هستند ، درجات پایینتر مافیا به صورت ارتباط زنجیره ای با سران فمیلی ها و دریافت مواد مخدر تهیه شده ( میتونه مجموعه زحمات و نگهداری های فمیلی یا خرید فمیلی ها از مردمی که کاشت می کنند باشه ) تا سلاح ها را تحویل بگیرند
۱۰.۱.۱ بیت کردن یا کشتن مافیا در هنگام معامله با مافیا ممنوع می باشد و در صورت خفت کردن کردن آنها حق کشتن یا لوت کردن مافیا را ندارند و فقط می توانند مواد را از آنها لوت کنند.زیرا مافیا فقط نقش نظارتی و فروش سلاح را دارد.
۱۰.۱.۲ فمیلی ها به سه دسته تقسیم میشوند ، که هر فمیلی به صورت پیشفرض دارای یک منطقه نیز می باشد ؛ به فاصله هر دو روز قبل از کپچر مبلغ ۱۲۰ هزار به ازای هر منطقه ، به لیدر های خانواده ها تعلق خواهد گرفت ؛
۱۰.۱.۳ محدودیت عضو های هر فمیلی حداکثر ۱۵ نفر میباشد.
۱۰.۱.۴ هر فمیلی شامل ۶ درجه نزولی نیز می باشد؛ سه درجه آخر (از بالا ) در صورت ادمین جیل شدن ، بن شدن ، توسط ادمین , فمیلی مشمول ۱ استرایک میشود ، ۳ استرایک در مجموع ، منحل شدن فامیلی و اعضای ان را در بر خواهد داشت که اولویت خرید فمیلی با اشخاص غیر از اعضا خانواده مذکور می باشد؛ تصرف کامل مناطق مشمول منحل شدن خانواده و اعضای آن نیز خواهد شد که خرید دوباره فمیلی توسط اعضای آن فمیلی نسبت به دیگر اعضا متقاضی اولویت خواهد داشت ؛
۱۰.۱.۵ مبادله سلاح از مافیا به فمیلی ها فقط به واسطه مواد مخدر قابل کشت و برداشت مجاز می‌باشد ؛ مبادله سلاح از مافیا به مردم غیر عضو به فمیلی ها ممنوعیت را در بر دارد ؛ فمیلی ها قادر به معامله یا فروش مبلغی سلاح ها با شهروندان را دارا میباشند ؛
۱۰.۱.۶ فروش سلاح فقط به سه رنک آخر از بالا هر فمیلی معامله میشه ؛
۱۰.۱.۷ در صورت تسخیر فمیلی، یک پرستیژ پوینت به فمیلی تسخیر کننده تعلق خواهد گرفت که به ازای هر پرستیژ پوینت مبلغ ۱۰ هزار دلار به ورودی های هر دو روز یک بار آن فمیلی اضافه خواهد شد و منطقه های تسخیر شده ریست و به صورت منطقه ی سفید خواهد شد تا متقاضی بعدی بتواند فمیلی آزاد را خریداری کند ؛
۱۰.۲ قوانین کلی کپچر ها
۱۰.۲.۱ کپچر به معنای تصرف منطقه می باشد و هر هفته ۳ کپچر از فمیلی ها برگزار خواهد شد که از به صورت چرخشی خواهد بود ؛
۱۰.۲.۲ در کل ۹ منطقه که در هر هفته ۳ کپچر به صورت چرخشی از خانواده های مختلف ، و انتخاب منطقه کپچر به تصمیم و نظارت ادمین صورت میگیرد ؛
۱۰.۲.۳ مسئولیت برقراری کپچر ها فقط با ادمین ها و نظارت آنان بر منطقه می باشد ؛ دارا بودن شرایط زیر مختص به کپچر لازم الاجرا می باشد و عدم رعایت آن مجازات را در بر خواهد داشت:
تیراندازی فقط از داخل منطقه به داخل منطقه مجاز می باشد ؛ تیراندازی از بیرون منطقه به داخل منطقه ، از داخل به بیرون ، ممنوع میباشد .
برداشتن دارایی های اشخاص کشته شده در داخل منطقه ممنوع میباشد ؛
۱۰.۳ قوانین لازم الاجرا در زمان کپچر
۱۰.۳.۱ شخص کشته شده در منطقه ی کپچر ، میتواند ری اسپان کرده و با سلاح جدید به منطقه کپچر بازگردد ؛
۱۰.۳.۲ ورود نیرو های سازمان پلیس ، نیرو های تاکسی رانی ، نیرو های سازمان های امدادی ، شهروندان ، مافیا به منطقه کپچر ممنوع می باشد ؛
۱۰.۳.۳ حضور حداقل ۱ ادمین در منطقه و کنترل و نظارت به منطقه کپچر الزامی میباشد ، حداقل زمان کپچر ۳۰ دقیقه و حداکثر آن ۵۰ دقیقه میباشد ؛
۱۰.۳.۴ بعد از اتمام زمان اعلام شده کپچر ، منطقه کپچر متعلق به خانواده ای می باشد که بیشترین مقدار مقدار اعضا را در آن منطقه داشته باشد ؛ قایم شدن در منطقه هم باعث برد فمیلی نیز خواهد شد ؛
۱۰.۳.۵ حمله اشخاص در زمان کپچر (با هر نوع سلاحی) از داخل ناحیه معلوم کپچر به اشخاص بیرون ناحیه معلوم ممنوع می باشد ؛
۱۰.۳.۵.۱ حمله اشخاص در زمان کپچر (با حر نوع سلاحی) از خارج ناحیه معلوم کپچر به اشخاص داخل ناحیه معلوم کپچر ممنوع می باشد ؛
۱۰.۳.۶ غارت کردن(لووت کردن ، غارت) اینونتوری اشخاص در زمان کپچر و در محل کپچر توسط هر شخصی ممنوع میباشد ؛

۱۱. قوانین دزدی

۱۱٫۰ قوانین کلی سرقت
۱۱.۰.۱ قبل از سرقت بانک یا جواهری شما نباید منطقه را قرنطینه کنید
۱۱.۰.۲ ریختن بنزین در رابری ممنوع است
۱۱.۰.۳ شلیک کردن از روی سقف هم برای پلیس و هم برای رابر ممنوع است
۱۱.۰٫۴ پلیس ها موظف هستند با آژیر روشن وارد عمل بشوند
۱۱.۰.۵ رابر ها اجازه ندارند وسایل نقلیه نیرو انتظامی را پنچر کنند
۱۱٫۱ سرقت از سوپرمارکت

۱۱.۱.۱ تعداد نفرات در رابری فروشگاه حداکثر ۲ نفر پلیس و ۲ نفر رابر
۱۱.۱.۲ در رابری فروشگاه رابر نباید از جلیقه ضد گلوله استفاده کند.
۱۱.۱.۳ اسلحه های مجاز برای فروشگاه فقط پیستول (هرنوع)
۱۱.۱.۴ رابر ها میتوانند بعد از اتمام فایت تنها پیستول پلیس را بردارند
۱۱.۱.۵ رابر ها حق پناه گرفتن جایی به جز داخل از فروشگاه را ندارند.
۱۱.۱.۶ رابر ها بعد از اتمام فایت اجازه سرچ هر دو پلیس را دارند.
۱۱.۲ سرقت از جواهری
۱۱.۲.۱ تعداد نفرات در رابری جواهری حداکثر ۴ پلیس و ۴ رابر
۱۱.۲.۲ تنها یک نفر از پلیس ها میتواند با لباس سوات اعزام شود
۱۱.۲.۳ دو نفر از رابر ها میتوانند داخل کوچه جواهری باشند.
۱۱.۲.۴ کسی حق رفتن روی سقف را ندارد.
۱۱.۲.۵ استفاده از اسلحه های سنگین مجاز است.
۱۱.۲.۶ استفاده از گاز اشک آور ممنوع است.
۱۱.۲.۶ استفاده از جلیقه ضد گلوله برای رابر ها مجاز است.
۱۱.۲.۷ کسی حق جوین دادن در رابری جواهری حتی بعد از اتمام درگیری را ندارد.
۱۱.۲.۸ اف بی آی حق دخالت در رابری جواهری را ندارد.
۱۱.۲.۹ رابر ها بعد از اتمام درگیری حق سرچ تمام نیرو های پلیس را دارند (برداشتن گان اسپشیال کاربین mk2، گاز اشک آور، باتوم و تیزر ممنوع است).
۱۱.۲.۱۰ رابر هایی که داخل کوچه جواهری هستند تا پس از اتمام عملیات سرقت جواهر ها، حق خروج از کوچه جواهری را ندارند.
۱۱.۲.۱۱ وجود شخصی با عنوان جوینر در رابری جواهری ممنوع است.
۱۱.۳ سرقت از بانک مرکزی
۱۱.۳.۱ رابر ها میبایست حداقل ۴ نفر و حداکثر ۸ نفر باشند.
۱۱.۳.۲ از تعداد ۸ رابر، ۲ نفر میتوانند جوینر باشند.
۱۱.۳.۳ جوینر زمانی میتواند به درگیری اضافه شود که راب بانک تمام شده باشد.
۱۱.۳.۴ تعداد پلیس ها میبایست ۸ نفر (۴نفر سوات، ۲نفر اف بی آی، ۲نفر پلیس + یک واحد به عنوان هلی گشتی) باشد.
۱۱.۳.۵ اف بی آی نباید با لباس سوات وارد عمل شود.
۱۱.۳.۶ در صورت عدم حضور اف بی آی، پلیس جایگزین آن خواهد شد.
۱۱.۳.۷ پس از اتمام درگیری، رابر ها اجازه سرچ تمام پلیس ها را دارند (به جز گان های اسپشیال کرباین mk2، گاز اشک آور، باتوم، تیزر)
۱۱.۴ سرقت از بانک های کوچک
۱۱.۴.۱ رابر ها میبایست حداقل ۴ نفر و حداکثر ۶ نفر باشند.
۱۱.۴.۲ از تعداد ۶ رابر، ۲ نفر میتوانند جوینر باشند.
۱۱.۴.۳ جوینر زمانی میتواند به درگیری اضافه شود که راب بانک تمام شده باشد.
۱۱.۴.۴ تعداد پلیس ها میبایست ۶ نفر (۲نفر سوات، ۲نفر اف بی آی، ۲نفر پلیس + یک واحد به عنوان هلی گشتی) باشد.
۱۱.۴.۵ اف بی آی نباید با لباس سوات وارد عمل شود.
۱۱.۴.۶ در صورت عدم حضور اف بی آی، پلیس جایگزین آن خواهد شد.
۱۱.۴.۷ پس از اتمام درگیری، رابر ها اجازه سرچ تمام پلیس ها را دارند (به جز گان های اسپشیال کرباین mk2، گاز اشک آور، باتوم، تیزر)

۱۲ خفت گیری و گروگان گیری

۱۲.۱ قوانین گروگان گیری
۱۲.۱.۲ هر گروه، گنگ یا مافیا فقط یکبار در روز اجازه گروگان گیری دارند.
۱۲.۱.۳ فقط برای راب بانک و یا سطح شهر می توانید از گروگان استفاده کنید.
۱۲.۱.۴ اعضای شغل های دولتی در حال انجام وظیفه را نمی توان گروگان گرفت.
۱۲.۱.۵ گروگان گیری ها فقط یک نفر را می توانند گروگان بگیرند.
۱۲.۱.۶ اگر در گروگان گیری در سطح شهر، گروگان یا مذاکره کننده بمیرد، محدودیتی برای تعداد پلیس وجود ندارد و تمامی نیرو های امنیتی می توانند وارد عمل شوند. (هلی کوپتر پلیس می تواند به گانر خود درستور تیر بدهد.)
۱۲.۱.۷ در گروگان گیری حداکثر می توانید یک موتور و یک ماشین در خواست کنید.
۱۲.۱.۸ در گروگان گیری بانک، گروگان گیر ها حق در خواست ماشین پلیس را ندارند.
۱۲.۱.۹ هر گونه در خواست های بیمورد و غیر منطقی خلاف قوانین است.
۱۲.۱.۱۰ اگر در سطح شهر گروگان گرفتید، می توانید ۵۰۰ هزار دلار پول درخواست کنید.
۱۲.۱.۱۱ در گروگان گیری در سطح شهر محدودیتی برای تعداد پلیس و گروگان گیر وجود ندارد.
۱۲.۱.۱۲ اگر گروگان گیر ها به سمت پلیس شلیک کنند، پلیس ها اجازه ی تیر اندازی دارند.
۱۲.۱.۱۳ گروگان گیر ها پس از فرار حداکثر ۳ دقیقه می توانید گروگان را نگه دارد و پس از ۳ دقیقه پلیس اجازه تیر اندازی دارد.
۱۲.۱.۱۴ در صورتی که گروگان گیر ها در راب بانک کمتر از ۴ نفر باشند گروگان نادیده گرفته می شود و پلیس ها حق دارند به گروگان گیر ها حمله کنند.
۱۲.۱.۱۵ در راب بانک، چه با گروگان و چه بدون گروگان، به هیچ وجه نباید در خواست پول کنند.
۱۲.۲ قوانین خفت گیری
۱۲.۲.۱ برای خفت گیری باید حداقل ۲ شریف و یا ۲ پلیس و یک مدیک حاضر باشند.
۱۲.۲.۲ سارقان برای خفت گیری می بایست حداقل ۲ نفر و حداکثر ۴ نفر باشند.
۱۲.۲.۳ نباید به منظور خفت گیری اطراف مناطق بسته بندی و فروش مواد کمپ کنید، تا هر کسی از آن خارج شد را خفت کنید.
۱۲.۲.۴ در خفت گیری می توانید حداکثر نصف پول موجود در جیب شخص رو بگیرید.
۱۲.۲.۵ خفت گیران نباید قربانی را مجبور به کشیدن پول از ATM کنند.
۱۲.۲.۶ هیچ کس حق خفت کردن نیرو های ارگان های دولتی در حال انجام وظیفه را ندارد.
۱۲.۲.۷ کسانی که مشغول به کار در شغل های جاب سنتر هستند را نباید خفت کنید. (فرد مذکور باید با لباس کار و ماشین شغل مربوطه باشد. در غیر اینصورت این قانون شامل حال او نمی شود.)
۱۲.۲.۸ اگر در حال خفت شدن هستید موظفید طبق قانون FearRp رفتار کنید.
۱۲.۲.۹ نباید در جریان خفت گیری از شهر خارج شوید و در صورت مشاهده به شدت برخورد می شود.
۱۲.۲.۱۰ هنگامی که شخصی سوار وسیله نقلیه در حال حرکت است و قصد خفت کردن او را دارید، باید در s/ به شخص اخطار دهید تا وسیله خود را متوقف کند و در صورتی که بدون اخطار به سمت شخص شلیک کنید با شما برخورد می شود. ( پس از اخطار اول می توانید به لاستیک های ماشین شخص شلیک کنید. در صورتی که دو لاستیک ماشین شخص را زدید و توقف نکرد می توانید به خود شخص شلیک کنید. در صورتی که به سمت شما شلیک کردند می توانید به خود شخص شلیک کنید. در صورتی که شخصی سوار موتور بود پس از زدن یک چرخ و عدم توقف شخص، می توانید به خود شخص شلیک کنید)

۱۳ قوانین تیر خلاص

۱۳.۱ شما درموقع گان فایت نباید به کسی تیر خلاص بزنید.
۱۳.۲ نیرو های امنیتی و مدیک حق زدن تیر خلاص به کسی را ندارند.
۱۳.۳ در خفت گیری شما نباید به شخص مورد نظر تیر خلاص بزنید حتی اگر به دستورات شما عمل نکنند.
۱۳.۴ اگر طبق قوانین تیر خلاص و k.o.s مجاز هستید به کسی تیر خلاص بزنید، باید مطمئن شوید که درگیری تمام شده است (حداقل یک دقیقه صدای تیر اندازی نشنود)
۱۳.۵ تنها زمانی میتوانید به پلیس ها تیر خلاص بزنید که پلیس به بیس گنگ یا مافیا حمله کند

۱۴ قوانین مربوط به سو استفاده از شغل

۱۴.۱ شما با لباس، ماشین و وسایل دولتی نمیتوانید کار خلافی انجام دهید و درصورت مشاهده برخورد خواهد شد.
۱۴.۲ شما با ماشین شخصی و یا ماشین گنگ میتوانید مواد جابجا کنید (استفاده از ماشین شغل های جاب سنتر برای جابجا کردن مواد و کارهای خلاف ممنوع است)
۱۴.۳ کارمندان شغل های دولتی در زمان آن دیوتی باید با لباس و ماشین مربوطه تردد نمایند.
۱۴.۴ کارمندان شغل های دولتی بجز شغل های امنیتی در زمان آن دیوتی اجازه حمل اسلحه ندارند و نباید کار خلافی انجام دهند.
۱۴.۵ شما در زمان آن دیوتی نباید به جان و مال شهروندان صدمه بزنید.
۱۴.۶ کارمندان شغل های دولتی برای انجام کار های شخصی حتما باید آف دیوتی کنند و با لباس و ماشین شخصی تردد نمایند.