رفتن به مطلب
انجمن گیمینگ شادوگیمز
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

اختصاصی پلاگین نویسی بخش دوم


Klaus

پست های پیشنهاد شده

یه تشکر ویژه از همه دوستانی که ریکشن زدن و انتقاد های سازنده ایی داشتن . دم همتون از انرژی هاتون . جاتون تو قلبم محفوظه!

سلامی دوباره به همه عزیزای دل من . حال دلتون زیبا و خوب به اندازه گرمای خورشید !


خب امروز با جلسه دوم خدمت شما هستیم .
تو این جلسه میخواییم یه ذره جنگ افکار رو شروع کنیم (خطر پیچیدگی)


 - موجودات عجیبی به اسم متغیر ها !

خلاصه مبخوام بهتون بگم قضیه اینه که این موجودات عجیب یکی از واجباتیه که باید تو برنامه نویسی به هر زبونی اد بگیرم (زبونی که باهاش کار میکنیم pawn و برای نوشتن پلاگین از پکیج و رندر amx استفاده میکنیم)

برای تعریف متغیر از چندین روش استفاده میکنیم :

 

new a,b,c,d

a=5
b=16
c=0
d=500

برای اینکه ببینیم متغیر ها رو درست تعریف کردیم و داده هارو بهشون نسبت دادیم , از تابع show() استفاده میکنیم برای مثال :
 



 
(a)show


و در خروجی داده ایی که متغیر نسبت دادید رو میبینید .

لیستی با متغیر ها کار کن !

یه جاهایی از پروژتون هست که میخوایید چند داده رو به یک متغیر نسبت بدین . دنبالم بیا ! اینجارو نگاه کن و اینجوری متغیرتو بنویس :


 

b = add(1,5,6,7)

الان متغیر تو 4 داده تو خودش جا داده . به اینجور متغیر ها تو پایتون میگن لیست و در زبون c فکر کنم میگن آرایه !!

این موجودات رو به دو مدل میتونی به وجود بیاری !!

روش اول :

 

new b=5      
new c=5.0   
new d="hello"

روش دوم :

 

new e,f,g,h
new x=7, y=3



بریم ببینیم این موجودات چند دسته میشن !


دوستان متغیر ها چند دسته ان :

int= نوع عددی داده متغیر
bool = دو داده true و false تو خودش داره
str = به رشته هایی که به صورت متن یا کلمه میان
floot= اعداد اعشاری


دوستان یه نکته بگم همینجا . متغیر ها انواع زیادی دارن . نخواستم ذهنتون رو زیاد درگیر کنم


ماجرا های قطار چند طبقه !!

بریم یه فیدبک بدیم به قبل . بهتون گفتم یه متغیر میتونه چندین داده داشته باشه . این داده یا لیستی میرن تو متغیر یا به صورت ارایه .

خب حالا برا نوشتن یه متغیر ارایه ایی یا همون نوشتن ارایه مون , باید چیکار کنیم؟ بیا دنبالم بهت بگم :

 

new Players[32]
//این متغیر الان 32 تا ظرفیت داده داره . یعنی 32 داده توش جا میگیره
//ظرفیت داده ها از صفر شروع میشه شمارشون . نه یک !!
//الان برای اندیس شماره صفر عدد 5 رو تعریف کردیم 
Players[0] = 5
// تو این قسمت هم اندیس اخر یعنی 32 رو بهش داده ایی رو نسبت دادیم 
Players[32] = 15


احتمال داره یه ذر گیج شده باشی ولی اشکال نداره از جلسات با اینا خیلی کار داریم ! ید میگیری اونجا !

نکته : برای اینکه آرایت بی نهایت ظرفیت داده داشته باشه داخل کروشتو عدد نزار




خب عشقای من میدونم اگه جلوتر برم با همین فرمون یه ذره گیج میشید . پس تا همینجا کافیه . جلسه بعد میخوایی بریم ببینیم توابع رو بررسی کنیم . ریکشن یادتون نره عشقای من . بوس رو کله هاتون









 

  • لایک 1
لینک به ارسال
در 4 ساعت قبل، a.m123.pro گفته است :

یه تشکر ویژه از همه دوستانی که ریکشن زدن و انتقاد های سازنده ایی داشتن . دم همتون از انرژی هاتون . جاتون تو قلبم محفوظه!

سلامی دوباره به همه عزیزای دل من . حال دلتون زیبا و خوب به اندازه گرمای خورشید !


خب امروز با جلسه دوم خدمت شما هستیم .
تو این جلسه میخواییم یه ذره جنگ افکار رو شروع کنیم (خطر پیچیدگی)


 - موجودات عجیبی به اسم متغیر ها !

خلاصه مبخوام بهتون بگم قضیه اینه که این موجودات عجیب یکی از واجباتیه که باید تو برنامه نویسی به هر زبونی اد بگیرم (زبونی که باهاش کار میکنیم pawn و برای نوشتن پلاگین از پکیج و رندر amx استفاده میکنیم)

برای تعریف متغیر از چندین روش استفاده میکنیم :

 


new a,b,c,d

a=5
b=16
c=0
d=500

برای اینکه ببینیم متغیر ها رو درست تعریف کردیم و داده هارو بهشون نسبت دادیم , از تابع show() استفاده میکنیم برای مثال :
 



 

(a)show


و در خروجی داده ایی که متغیر نسبت دادید رو میبینید .

لیستی با متغیر ها کار کن !

یه جاهایی از پروژتون هست که میخوایید چند داده رو به یک متغیر نسبت بدین . دنبالم بیا ! اینجارو نگاه کن و اینجوری متغیرتو بنویس :


 


b = add(1,5,6,7)

الان متغیر تو 4 داده تو خودش جا داده . به اینجور متغیر ها تو پایتون میگن لیست و در زبون c فکر کنم میگن آرایه !!

این موجودات رو به دو مدل میتونی به وجود بیاری !!

روش اول :

 


new b=5      
new c=5.0   
new d="hello"

روش دوم :

 


new e,f,g,h
new x=7, y=3



بریم ببینیم این موجودات چند دسته میشن !


دوستان متغیر ها چند دسته ان :

int= نوع عددی داده متغیر
bool = دو داده true و false تو خودش داره
str = به رشته هایی که به صورت متن یا کلمه میان
floot= اعداد اعشاری


دوستان یه نکته بگم همینجا . متغیر ها انواع زیادی دارن . نخواستم ذهنتون رو زیاد درگیر کنم


ماجرا های قطار چند طبقه !!

بریم یه فیدبک بدیم به قبل . بهتون گفتم یه متغیر میتونه چندین داده داشته باشه . این داده یا لیستی میرن تو متغیر یا به صورت ارایه .

خب حالا برا نوشتن یه متغیر ارایه ایی یا همون نوشتن ارایه مون , باید چیکار کنیم؟ بیا دنبالم بهت بگم :

 


new Players[32]
//این متغیر الان 32 تا ظرفیت داده داره . یعنی 32 داده توش جا میگیره
//ظرفیت داده ها از صفر شروع میشه شمارشون . نه یک !!
//الان برای اندیس شماره صفر عدد 5 رو تعریف کردیم 
Players[0] = 5
// تو این قسمت هم اندیس اخر یعنی 32 رو بهش داده ایی رو نسبت دادیم 
Players[32] = 15


احتمال داره یه ذر گیج شده باشی ولی اشکال نداره از جلسات با اینا خیلی کار داریم ! ید میگیری اونجا !

نکته : برای اینکه آرایت بی نهایت ظرفیت داده داشته باشه داخل کروشتو عدد نزار




خب عشقای من میدونم اگه جلوتر برم با همین فرمون یه ذره گیج میشید . پس تا همینجا کافیه . جلسه بعد میخوایی بریم ببینیم توابع رو بررسی کنیم . ریکشن یادتون نره عشقای من . بوس رو کله هاتون









 

با سلام.

ممون از اموزشات مفید شما.

تاپیک های شما در لیست تاپیک های اختصاصی قرار گرفت.

ویرایش شده در توسط Leon_Game_YT
لینک به ارسال

ممنون بابت اینکه مطالب خوبی ارائه کردین

لینک مخفی شده است

    برای دیدن محتوای پنهان به این پست پس از ورود به اکانت واکنش نشان دهید.(مثلا لایک کنید)

ویرایش شده در توسط milad512
  • لایک 3
لینک به ارسال

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • جدید...