Klaus 54 ارسال شده در آذر 21، ۱۴۰۰ Share ارسال شده در آذر 21، ۱۴۰۰ یه تشکر ویژه از همه دوستانی که ریکشن زدن و انتقاد های سازنده ایی داشتن . دم همتون از انرژی هاتون . جاتون تو قلبم محفوظه! سلامی دوباره به همه عزیزای دل من . حال دلتون زیبا و خوب به اندازه گرمای خورشید ! خب امروز با جلسه دوم خدمت شما هستیم . تو این جلسه میخواییم یه ذره جنگ افکار رو شروع کنیم (خطر پیچیدگی) - موجودات عجیبی به اسم متغیر ها ! خلاصه مبخوام بهتون بگم قضیه اینه که این موجودات عجیب یکی از واجباتیه که باید تو برنامه نویسی به هر زبونی اد بگیرم (زبونی که باهاش کار میکنیم pawn و برای نوشتن پلاگین از پکیج و رندر amx استفاده میکنیم) برای تعریف متغیر از چندین روش استفاده میکنیم : new a,b,c,d a=5 b=16 c=0 d=500 برای اینکه ببینیم متغیر ها رو درست تعریف کردیم و داده هارو بهشون نسبت دادیم , از تابع show() استفاده میکنیم برای مثال : (a)show و در خروجی داده ایی که متغیر نسبت دادید رو میبینید . لیستی با متغیر ها کار کن ! یه جاهایی از پروژتون هست که میخوایید چند داده رو به یک متغیر نسبت بدین . دنبالم بیا ! اینجارو نگاه کن و اینجوری متغیرتو بنویس : b = add(1,5,6,7) الان متغیر تو 4 داده تو خودش جا داده . به اینجور متغیر ها تو پایتون میگن لیست و در زبون c فکر کنم میگن آرایه !! این موجودات رو به دو مدل میتونی به وجود بیاری !! روش اول : new b=5 new c=5.0 new d="hello" روش دوم : new e,f,g,h new x=7, y=3 بریم ببینیم این موجودات چند دسته میشن ! دوستان متغیر ها چند دسته ان : int= نوع عددی داده متغیر bool = دو داده true و false تو خودش داره str = به رشته هایی که به صورت متن یا کلمه میان floot= اعداد اعشاری دوستان یه نکته بگم همینجا . متغیر ها انواع زیادی دارن . نخواستم ذهنتون رو زیاد درگیر کنم ماجرا های قطار چند طبقه !! بریم یه فیدبک بدیم به قبل . بهتون گفتم یه متغیر میتونه چندین داده داشته باشه . این داده یا لیستی میرن تو متغیر یا به صورت ارایه . خب حالا برا نوشتن یه متغیر ارایه ایی یا همون نوشتن ارایه مون , باید چیکار کنیم؟ بیا دنبالم بهت بگم : new Players[32] //این متغیر الان 32 تا ظرفیت داده داره . یعنی 32 داده توش جا میگیره //ظرفیت داده ها از صفر شروع میشه شمارشون . نه یک !! //الان برای اندیس شماره صفر عدد 5 رو تعریف کردیم Players[0] = 5 // تو این قسمت هم اندیس اخر یعنی 32 رو بهش داده ایی رو نسبت دادیم Players[32] = 15 احتمال داره یه ذر گیج شده باشی ولی اشکال نداره از جلسات با اینا خیلی کار داریم ! ید میگیری اونجا ! نکته : برای اینکه آرایت بی نهایت ظرفیت داده داشته باشه داخل کروشتو عدد نزار خب عشقای من میدونم اگه جلوتر برم با همین فرمون یه ذره گیج میشید . پس تا همینجا کافیه . جلسه بعد میخوایی بریم ببینیم توابع رو بررسی کنیم . ریکشن یادتون نره عشقای من . بوس رو کله هاتون 1 لینک به ارسال
Leon_Game_YT 871 ارسال شده در آذر 21، ۱۴۰۰ Share ارسال شده در آذر 21، ۱۴۰۰ (ویرایش شده) در 4 ساعت قبل، a.m123.pro گفته است : یه تشکر ویژه از همه دوستانی که ریکشن زدن و انتقاد های سازنده ایی داشتن . دم همتون از انرژی هاتون . جاتون تو قلبم محفوظه! سلامی دوباره به همه عزیزای دل من . حال دلتون زیبا و خوب به اندازه گرمای خورشید ! خب امروز با جلسه دوم خدمت شما هستیم . تو این جلسه میخواییم یه ذره جنگ افکار رو شروع کنیم (خطر پیچیدگی) - موجودات عجیبی به اسم متغیر ها ! خلاصه مبخوام بهتون بگم قضیه اینه که این موجودات عجیب یکی از واجباتیه که باید تو برنامه نویسی به هر زبونی اد بگیرم (زبونی که باهاش کار میکنیم pawn و برای نوشتن پلاگین از پکیج و رندر amx استفاده میکنیم) برای تعریف متغیر از چندین روش استفاده میکنیم : new a,b,c,d a=5 b=16 c=0 d=500 برای اینکه ببینیم متغیر ها رو درست تعریف کردیم و داده هارو بهشون نسبت دادیم , از تابع show() استفاده میکنیم برای مثال : (a)show و در خروجی داده ایی که متغیر نسبت دادید رو میبینید . لیستی با متغیر ها کار کن ! یه جاهایی از پروژتون هست که میخوایید چند داده رو به یک متغیر نسبت بدین . دنبالم بیا ! اینجارو نگاه کن و اینجوری متغیرتو بنویس : b = add(1,5,6,7) الان متغیر تو 4 داده تو خودش جا داده . به اینجور متغیر ها تو پایتون میگن لیست و در زبون c فکر کنم میگن آرایه !! این موجودات رو به دو مدل میتونی به وجود بیاری !! روش اول : new b=5 new c=5.0 new d="hello" روش دوم : new e,f,g,h new x=7, y=3 بریم ببینیم این موجودات چند دسته میشن ! دوستان متغیر ها چند دسته ان : int= نوع عددی داده متغیر bool = دو داده true و false تو خودش داره str = به رشته هایی که به صورت متن یا کلمه میان floot= اعداد اعشاری دوستان یه نکته بگم همینجا . متغیر ها انواع زیادی دارن . نخواستم ذهنتون رو زیاد درگیر کنم ماجرا های قطار چند طبقه !! بریم یه فیدبک بدیم به قبل . بهتون گفتم یه متغیر میتونه چندین داده داشته باشه . این داده یا لیستی میرن تو متغیر یا به صورت ارایه . خب حالا برا نوشتن یه متغیر ارایه ایی یا همون نوشتن ارایه مون , باید چیکار کنیم؟ بیا دنبالم بهت بگم : new Players[32] //این متغیر الان 32 تا ظرفیت داده داره . یعنی 32 داده توش جا میگیره //ظرفیت داده ها از صفر شروع میشه شمارشون . نه یک !! //الان برای اندیس شماره صفر عدد 5 رو تعریف کردیم Players[0] = 5 // تو این قسمت هم اندیس اخر یعنی 32 رو بهش داده ایی رو نسبت دادیم Players[32] = 15 احتمال داره یه ذر گیج شده باشی ولی اشکال نداره از جلسات با اینا خیلی کار داریم ! ید میگیری اونجا ! نکته : برای اینکه آرایت بی نهایت ظرفیت داده داشته باشه داخل کروشتو عدد نزار خب عشقای من میدونم اگه جلوتر برم با همین فرمون یه ذره گیج میشید . پس تا همینجا کافیه . جلسه بعد میخوایی بریم ببینیم توابع رو بررسی کنیم . ریکشن یادتون نره عشقای من . بوس رو کله هاتون با سلام. ممون از اموزشات مفید شما. تاپیک های شما در لیست تاپیک های اختصاصی قرار گرفت. ویرایش شده در آذر 21، ۱۴۰۰ توسط Leon_Game_YT لینک به ارسال
Klaus 54 ارسال شده در آذر 21، ۱۴۰۰ مالک Share ارسال شده در آذر 21، ۱۴۰۰ نظر لطفته لیون جان . خوشحالم که مورد رضایتت قرار گرفته 💖 لینک به ارسال
milad512 89 ارسال شده در آذر 22، ۱۴۰۰ Share ارسال شده در آذر 22، ۱۴۰۰ (ویرایش شده) ممنون بابت اینکه مطالب خوبی ارائه کردین لینک مخفی شده است برای دیدن محتوای پنهان به این پست پس از ورود به اکانت واکنش نشان دهید.(مثلا لایک کنید) ویرایش شده در آذر 22، ۱۴۰۰ توسط milad512 3 لینک به ارسال
Klaus 54 ارسال شده در آذر 22، ۱۴۰۰ مالک Share ارسال شده در آذر 22، ۱۴۰۰ خواهش میکنم میلاد جان . خوشحالم که مورد رضایتت قرار گرفته و مرسی که انرژی میدی . 💖 لینک به ارسال
پست های پیشنهاد شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری