رفتن به مطلب
انجمن گیمینگ شادوگیمز
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

آموزش کار با Manage 3D settings در منوی کنترل پنل انویدیا جهت اجرای بهتر بازی


پست های پیشنهاد شده

Ambient Occlusion
 
تعریف : این گزینه با کاهش نور مسدود شده توسط اشیاء در سطوح، نوعی واقع گرایی به صحنه ها اضافه می کند. در واقع با ایجاد یک سایه ی ملایم برای اشیاء بسته به محل قرار گیری آنها در صحنه، عمق صحنه را قابل درک تر می کند.
تمام برنامه ها، این ویژگی را پشتیبانی نمی کنند. در تب Program Setting لیست برنامه ها موجود است.
 
گزینه ها :
 
Quality : باعث افزایش شدت واقع گرایی می شود. ( حداکثر Quality )
Performance : باعث افزایش واقع گرایی با تاثیر کمتر در کاهش Performance می شود.
Off : غیر فعال سازی مورد ( حداکثر Performance )
Anisotropic filtering
 
تعریف : Anisotropic filtering در واقع یک روش برای افزایش کیفیت بافت ( Texture ) ها روی سطوحی است که با توجه به محل دوربین در زاویه ی دید اریب قرار دارند و یا جایی که طرح بافت غیر عمود به نظر می رسد. ریشه ی کلمه از an برای not ( نیست )، iso برای same ( همان ) و tropic برای tropism ( گرایش به جهت ) گرفته شده است که به معنای این است که Anisotropic در هر زاویه ای یکسان فیلتر نمی کند.
 
 
گزینه ها :
 
Off : غیر فعال سازی مورد. ( حداکثر Performance )
Nx : با افزایش مقدار، تصویر واضحتر می شود. بیشترین مقدار = ( حداکثر Quality )
 
Antialiasing – FXAA
 
تعریف : FXAA ) Fast Approximate AntiAliasing ) یک روش سریع پس پردازی ( post-processing ) بر پایه ی سایه زنی ( Shader ) است که با نرم کردن گوشه های دندانه دار عمل می کند و می تواند روی هر برنامه ای حتی آنها که نوع های سخت افزاری این روش را پشتیبانی نمی کنند، اعمال شود. این روش می تواند با روش های دیگر Antialiasing ترکیب شود تا کیفیت تصاویر را افزایش دهد.
به یاد داشته باشید فعال سازی این گزینه روی تمام برنامه هایی که توسط GPU تحویل داده می شوند، حتی Media Player ها و Desktop نیز تاثیر خواهد گذاشت.
 
گزینه ها :
 
On : فعال سازی مورد با کمی کاهش Performance نسبت به سایر AA ها. ( حداکثر Quality )
Off : غیر فعال سازی مورد. ( حداکثر Performance )
 
Antialiasing – Gamma Correction
 
تعریف : این گزینه، عمل تصحیح گاما برای افکت های AA را فراهم می آورد.
 
گزینه ها :
 
On : برای افزایش کیفیت و رنگ آمیزی تصاویر. ( حداکثر Quality )
Off : غیر فعال سازی مورد. ( حداکثر Performance )
 
Antialiasing – Mode
 
تعریف : این گزینه، نحوه ی اعمال افکت های AA بر روی برنامه ها را تعریف می کند.
 
گزینه ها :
 
Off : غیر فعال سازی کلیه ی افکت های AA خارج از نرم افزار. ( حداکثر Performance )
Enhance the application setting : باعث بهبود تنظیمات AA داخلی نرم افزار می شود. ( حداکثر Quality )
Override the application setting : باعث ارجح کردن تنظیمات AA خارجی نسبت به تنظیمات داخلی نرم افزار می شود.
Antialiasing – Setting
 
تعریف : در صورت فعال کردن Antialiasing – Mode، این گزینه میزان شدت افکت را تنظیم می کند.
 
گزینه ها :
 
NxWZ : با افزایش مقدار، تصویر نرم تر می شود. 16xQ CSAA = ( حداکثر Quality )
 
Antialiasing – Transparency
 
تعریف : باعث کمینه کردن گوشه های دندانه دار تصاویر با بافت های شفاف ( Transparent ) می شود.
 
گزینه ها :
 
Off : غیر فعال سازی گزینه. ( حداکثر Performance )
Multisampling : در واقع Performance فوق العاده ای را فراهم می کند.
Supersampling : کیفیت فوق العاده ای را فراهم می کند. ( حداکثر Quality )
CUDA – GPUs
 
تعریف : به شما این امکان را می دهد تا انتخاب کنید کدام یک از GPU ها توسط برنامه های CUDA ( من جمله PhysX ) استفاده شود.
این مورد مخصوص سیستم هایی است که چند چیپ گرافیکی دارند. با مختص کردن GPU های ضعیف تر به برنامه های CUDA، استفاده از GPU های شما بهینه خواهد شد.
 
گزینه ها :
 
لیست GPU های شما.
Maximum pre-rendered frames
 
تعریف : این مورد، حداکثر فریم های آماده شده توسط CPU قبل از اینکه توسط GPU پردازش شوند را مشخص می کند. افزایش این تعداد باعث بازی روانتر در FPS های پایین تر خواهد شد.
توجه داشته باشید که این گزینه برای وضعیت SLI تاثیری نخواهد داشت.
 
گزینه ها :
 
در صورتی که هنگام بازی تاخیری در ورودی های سیستم از جمله موس و کیبورد تجربه می کنید، تعداد را کاهش دهید.
 
Multi-display/mixed-GPU acceleration
 
تعریف : این مورد گزینه های پیشرفته ی تحویل دهی با رابط OpenGL را هنگامی که از چند مانیتور و یا کارت گرافیک استفاده می کنید، تعیین می کند.
به یاد داشته باشید که این مورد به فناوری multi-GPU rendering کمپانی NVidia مربوط نیست.
 
گزینه ها :
 
Multiple display performance mode : ایده آل برای چند مانیتور.
Single display performance mode : ایده آل برای یک مانیتور.
Compatibility performance mode : حالت سازگار.
 
Power management mode
 
تعریف : این مورد یک اولویت مصرف انرژی نسبت به Performance کارت گرافیک شما در حالیکه یک برنامه ی سه بعدی را اجرا می کند، تعیین می کند.
این مورد برای سیستم هایی که از نظر منبع تغذیه محدودیت دارند یا برای سیستم هایی که از باتری استفاده می کنند، تعبیه شده است.
 
گزینه ها :
 
Adaptive : ( حداکثر Quality )
Prefer maximum performance : ( حداکثر Performance )
 
Texture filtering – Anisotropic sample optimization
 
تعریف : این مورد تعداد نمونه های Anisotropic استفاده شده بر واحد Texel را محدود می کند.
توجه داشته باشید که این مورد تنها بر روی برنامه هایی که از DirectX استفاده می کنند، تاثیر می گذارد.
 
گزینه ها :
 
Off : اگر اشیاء موج می زنند، این گزینه را انتخاب کنید. ( حداکثر Quality )
On : ( حداکثر Performance ) با کاهش کمی در کیفیت تصویر
 
Texture filtering – Negative LOD bias
 
تعریف : برخی از نرم افزارها با کاهش عمق جزئیات باعث سریعتر کردن عمل Texture Filtering می شوند. این عمل باعث سریعتر شدن ارائه ی تصویر ثابت می شود اما هنگامی که صحنه در حرکت است باعث ایجاد Aliasing ( ناصافی ) خواهد شد.
 
گزینه ها :
 
Allow : اجازه دادن ( حداکثر Performance )
Clamp : اگر Anisotropic filtering فعال است، برای بهتر شدن کیفیت تصویر این گزینه را انتخاب کنید. ( حداکثر Quality )
 
Texture filtering – Quality
 
تعریف : این مورد به طور خلاصه به شما اجازه می دهد تا بین Performance یا Quality یا توازن بین این دو، یکی را انتخاب کنید. NVidia Control Panel تمام متغیرهای Texture Filtering را متناسب با انتخاب شما، تنظیم خواهد کرد.
 
گزینه ها :
 
Quality
High Quality ( حداکثر Quality )
Performance
High Performance ( حداکثر Performance )
انتخاب High Quality باعث غیر فعال کردن تمام بهینه سازی های مربوط به Texture Filtering می شود تا بالاترین کیفیت بصری بدست آید.
 
Texture filtering – Trilinear optimization
 
تعریف : این مورد عمل Texture Filtering را با اجرای متد Bilinear filtering در بعضی قسمت های صحنه به جای Trilinear filtering ( که در این قسمت ها ضروری نیست )، بهبود می بخشد.
توجه داشته باشید که این گزینه تنها برنامه هایی که با رابط DirectX اجرا می شوند، بهبود می دهد.
 
گزینه ها :
 
Off : ( حداکثر Quality )
On : ( حداکثر Performance ) با کاهش کمی در کیفیت تصویر
 
Threaded optimization
 
تعریف : این مورد به برنامه های اجازه می دهد تا از چند CPU نهایت بهره را ببرند.
 
گزینه ها :
 
Auto : تنظیم خودکار
On : بیشتر برنامه های جدید باید از این گزینه یا گزینه ی Auto بهره ببرند.
Off : برای برنامه های قدیمی تر این گزینه باید انتخاب شود.
 
Triple buffering
 
توضیح : هنگامی که Vertical sync فعال است، فعال سازی Triple buffering باعث افزایش Performance می شود.
 
گزینه ها :
 
On : ( حداکثر Performance ) بسته به RAM و CPU شما
Off
 
Vertical sync
 
تعریف : این مورد سرعت تهیه ی فریم ها را محدود به سرعت بروز رسانی ( Refresh rate ) مانیتور می کند. این عمل با حذف پارگی افقی تصویر باعث افزایش کیفیت بصری تصاویر می شود.
در ویندوز ویستا این گزینه را تنها برای برنامه هایی که از رابط OpenGL استفاده می کنند تنظیم کنید. برای برنامه هایی که از رابط DirectX استفاده می کنند از تنظیم های داخلی برنامه استفاده کنید.
 
گزینه ها :
 
On : فعال سازی ( حداکثر Quality )
Off : غیر فعال سازی ( حداکثر Performance )
Adaptive : این گزینه، هنگامی که FPS بالاتر از Refresh rate مانیتور است، باعث غیر فعال سازی و هنگامی که FPS پایینتر از Refresh rate است، باعث فعال سازی Vertical Sync می شود.
( Adaptive ( half refresh rate : همانند گزینه ی Adaptive با این تفاوت که مقدار FPS با نصف مقدار Refresh rate مقایسه می شود.
لینک به ارسال

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • جدید...