بازی آنلاین Factorio یک بازی استراتژی مدیریتی است که در زمین دو بعدی نامحدود آن باید مجموعه پیچیده‌ای از کارخانه‌های اتوماتیک را از صفر ساخته و مدیریت کنید. این کارخانه‌ها تماما اتوماتیک بوده و شما از هیچ انسانی استفاده نخواهید کرد. هدف این عملیات استخراج منابع با ارزش یک سیاره است. سیاره‌ای که خالی از سکنه نبوده و این کار شما موجودات آن را عصبانی و به سوی کارخانه‌های شما حمله ور می‌کند.

Factorio

بازی Factorio، بازی مدیریت کارخانه‌هاست. شما در این بازی، منابع استخراج می‌کنید، درباره تکنولوژی‌هایت جدید تحقیق کرده و آنها را ارتقا می‌دهید، زیرساخت‌های خود را توسعه می‌دهید، فرایندها را اتوماتیک سازی کرده و البته از تجهیزات خود در برابر موجدات بیگانه دفاع می‌کنید. البته شاید بیگانه و موجود فضایی خود شما باشید که به سیاره جدیدی آمده و منابعی که متعلق به موجودات محلی آن است را دارید به یغما می‌برید!

شما بازی را با قطع کردن درختان به صورت دستی، شروع می‌کنید، معادن را استخراج می‌کنید و کم کم ماشین آلاتی برای حمل این منابع می‌سازید. اما با ادامه پیشرفت‌تان در مدت زمانی کم، شما به یک قدرت صنعتی بزرگ تبدیل خواهید شد؛ قدرتی با مزارع تولید برق خورشیدی وسیع، پالایشگاه‌های استخراج و تقطیر نفت، تجهیزات ساخت و ساز روبات‌ها که همه و همه برای بهره برداری بهینه و گسترده از منابع با ارزش سیاره، ساخته شده اند. ما همانطور که گفتیم، این بهره برداری وسیع اصلا به مذاق موجودات محلی خوش نمی‌آید و ممکن است هرچه بافته‌اید را پنبه کنند. پس باید تجهیزات دفاعی خود را نیز گسترش داده تا از امپراطوری ماشینی خود دفاع کنید.

شما می‌توانید بازی آنلاین Factorio را به صورت چند نفره و با دوستان‌تان تجربه کنید. البته آنها موجودات بیگانه را کنترل نمی‌کنند، بلکه همکار شما خواهند بود و می‌توانند به شما در مدیریت بخشی از این امپراطوری وسیع کمک کنند.