رفتن به مطلب
انجمن گیمینگ شادوگیمز
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

اختصاصی چگونه یک مپ ساز حرفه ای بشویم.


Leon_Game_YT

پست های پیشنهاد شده

با سلام.

توی این تایپیک بهتون یکسری نکانت رو اموزش میدم که با رعایت اونها میتونید یک مپ ساز حرفه ای بشید.

 

1-اولین و مهم ترین نکته خلاق بودن هست.شما باید در ترکیب رنگ ها ، شکل ها و قابلیت هر وسیله خلاقیت به خرج بدید.یعنی بتونید با ترکیب کردن چند بلاک رنگی کنار هم به یک سازه زیبا برسید.پس به این نتیجه میرسیم اگر ادم خلاقی نیستید وقت خودتون رو برای بیلدر شدن تلف نکنید و برید سراغ کار های دیگه مثل رداستون و کامند بلاک.

 

2-نکته دوم الگو برداری هست.شاید شما در شروع کارتون نتونید سازه های زیبایی خلق کنید و این اشکالی نداره.در اولین مپ هاتون اگه به سازه دلخواه نرسیدید از سازه های دیگران الگو برداری کنید(منظورم کپی برداری عینی از سازه شخص دیگه ای نیست) با این کار شما کم کم خودتون میتونید سازه خلق کنید.

 

3-نکته سوم همیشه داخل مپی که میسازید مکان و چیز های مخفی قرار بدید.با این کار پلیری که مپ شما رو بازی میکنه باید تلاش کنه تا اون مکان مخفی رو پیدا کنه یا معما شما رو حل کنه و این کار باعث میشه که اون فرد مدت بیشتری در مپ شما سرگرم بشه.اما  اگر مکان مخفی و... رو به مپتون اضافه نکنید پلیر با یک نگاه سریع و گذرا از مپ شما رد میشه.

 

4-نکته چهارم ساخت بازی فرعی.این نکته بیشتر برای لابی سرور ها کاربرد دارد.اکثر بیلدر ها در لابی سرور بازی های همچون :بازی تیر اندازی ، پارکور ، هزار تو و... ایجاد میکنن تا افرادی که در لابی سرور منتظر هستند سرگرم بشن و حوصله اونها سر نره.شما هم میتونید در مپ های خودتون بخش رو به بازی پارکور و... اختصاص بدید تا اگه پلیر از مپ شما خسته شد با بازی های فرعی مپ شما سرگرم بشه.

 

5-نکته پنجم بسته بودن مپ.این نکته خیلی مهمه که برای مپ خودتون مرز معین کنید.شما با این کار مپ خودتون رو در یک فضا محدود میکنید که این کار باعث زیبا تر شدن و جذاب تر شدن مپ میشه.اگر شما این کار رو نکنید پلیر با رفتن به جاهای دیگه و سردرگم شدن خیلی سریع مپ شما رو به عنوان یک مپ بدرد نخور یاد میکنه.

 

6-نکته ششم ساخت تمام مپ توسط خودتان.همیشه سعی کنید تمام مپ از کوه ها تا زمین مپ رو خودتون بسازید.اگر شما در یک مپ معمولی شروع به ساخت کنید غار ها ، دریاچه ها و... برای شما موانع بزرگی خواهند بود.چون ممکنه شما نخواید زیر خونه شما غار باشه و یا در کنار اون کوهی باشه.برای همین توصیه میکنم مپ خودتون رو در یک دنیای فوق العاده صاف درست کنید و اگر نیاز به دریا و کوه و... دارید بعدا خودتون اونهارو اضافه کنید.(درسته وقت زیادی میبره اما مپ رو بهتر میکنه و ارزش وقتی که میگیره رو داره)

 

7-نکته هفتم لازم نیست همه چیز رو خودتون درست کنید.نرم افزار های زیادی برای طراحی و ادیت مپ های ماینکرافت وجود دارند.شاید تا به حال دیده باشید در یک مپ چند کوه بسیار بزرگ و عظیم عین هم وجود داره و شاید فکر کردید که همه اونهارو بیلدر مپ ساخته ولی اشتباه میکنید.همه اونها کار نرم افزار کپی هست که سازه های شما رو کپی میکنه و یا سازه هایی رو از مپی به مپ دیگه منتقل میکنه.(به زودی یک پست اموزشی برای معرفی و نهوه کار با این نرم افزار ها قرار خواهد گرفت)

 

8-نکته هشتم هیچ وقت یک مپ رو تنهایی نسازید.بزاید با یک مثال توضیح بدم.من خودم به شخصه در ساخت سازی ها و کامند بلاک تبهر دارم و در سازه های رداستونی خیلی حرفی برای گفتن ندارم.از اونجایی که یک مپ خوب نیاز به سازه های رداستونی هم داره با چند تا از دوستام که در رداستون مهارت دارند شدوع به ساخت مپ کردیم.

اگر شما مپ رو به تنهایی درست کنید در خیلی از جاها ممکنه سازه های تکراری و ترکیب های تکراری استفاده بکنید که کمی مپ رو یک نواخت میکنه.اما اگر چند نفر باشید شما با کلی سازه برای ساخت طرف هستید و میتونید با ترکیب سازه های خودتون و دوستانتون یک مپ خیلی بزرگ تر و بهتر درسن کنید.(همچنین اگر چند نفر باشید پروسه ساخت مپ سریع تر به اتمام میرسه)

 

9-نکته نهم و اخرین نکته: هرگز به سازه های طبیعی بازی اکتفا نکنید.برای بهتر شدن مپتون از مود ها و اسکین ها استفاده کنید تا بازی جذاب تر بشه.به عنوان مثال من خودم در اکثر مپ هام از مود های اسلحه ، مود ماشین و... استفاده میکنم و کلی وسیله به بازی اضافه میکنم که دست ادم رو برای ساخت مپ باز تر میکنه.اما شما اگه نخواستید از مود استفاده بکنید میتونید اسکین سازه هارو تغیر بدید.(مثلا بجای اسکین اصلی شمشیر از یک اسکین زیبا تر و جذاب تر استفاده بکنید)

 

دوستان این مطلب به پایان رسید و امیدوارم از این پست خوشتون اومده باشه و از نکات بالا بهره گرفته باشید.

مطلب بعدی:اموزش ادیت مپ ها با استفاده از نرم افزار

  • تشکر 1
لینک به ارسال
  • 3 weeks later...
در 21 ساعت قبل، pouriadadou گفته است :

قبل از اینکه این اموزش هارو بگزارید اول چند تا پلیر زیاد جمع کنید یا برید سرور ام تی ای بسازید.10 روزه یه نفر خم تو سرور شما نیست

با سلام.

دوست عزیز این پست چه ربطی به سرور ها داره؟

لینک به ارسال

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • جدید...