فوتبال تکاملی حرفه‌ای ۲۰۱۸ (به انگلیسی: Pro Evolution Soccer 2018) (با نماد اختصاری  PES 2018) یک بازی ویدئویی در سبک ورزشی است که توسط شرکت کونامی برای کنسول‌های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳ و همچنین مایکروسافت ویندوز در سپتامبر ۲۰۱۷ منتشر شد.

مواردی که در این نسخه میتوانید مشاهده کنید

  1. روند ساخت
  2. لایسنس ها
  3. ویژگی های جدید
  4. حضور یوسین بولت در بازی

روند ساخت

در این نسخه انیمیشن صورت بازیکنان پیشرفت بسیار چشمگیری نسبت به نسخه قبلی یعنی فوتبال تکاملی حرفه‌ای ۲۰۱۷ داشته است. کونامی با بستن قرارداد های سنگین با تیم های بارسلونا، بوروسیا دورتموند، لیورپول توانسته است چهره های دقیقی از بازیکنان مشهور را شبیه‌سازی کند و تصاویر و چهره بازیکنان بیشتر به واقعیت نزدیک تر کند. علاوه بر آن، جلوه های بصری، نور پردازی و فضاسازی استادیوم ها از نسخه ی پیشین بهتر شده اند. تغییرات اساسی در ساختار منو های بازی صورت گرفته است. پخش دوباره دقایق حساس بازی و رفتار بازیکنان نیز تغییرات زیادی داشته اند. حالت لمس توپ واقعی نیز به بازی اضافه شده است.

لایسنس ها

در این نسخه تیم های لایسنس شده جدید تاکنون والنسیا ،شیلی ،آرژانتین ،برزیل ٬شالکه ،اتلتیکو مادرید ٬موناکو، فولام ٬پورتو ،بلژیک ٬پرتغال ،انگلیس ٬ولز ،لهستان ،میلان و اینتر هستند. لیگ های جدید لایسنس شده نیز لیگ برتر فوتبال برزیل،لیگ برتر فوتبال آرژانتین و لیگ برتر فوتبال شیلی هستند.

در نسخه جدید استادیوم های المپیک رم، استادیوم سن سیرو و استادیوم نیوکمپ لایسنس شده و برای بازیکنان قابل انتخاب خواهند بود.

ویژگی های جدید

از ویژگی های جدید این بازی می توان به دریبل زنی استراتژیک و بهبود ضربات آزاد اشاره کرد که موجب افزایش سطح روند بازی خواهد شد .
حالت Co-op نیز یکی از ویژگی های جدید این بازی خواهد بود و به نظر می رسد که سیستم نقل و انتقالات بازیکنان نیز ارتقا یافته است . کاربران در صورت پیش خرید این بازی می توانند هدایایی را در بخش MyClub دریافت نمایند.

حضور یوسین بولت در بازی

در این نسخه علاوه بر تیم های بارسلونا، دورتموند و لیورپول که شرکت سازنده مجوز لازم را در جهت استفاده دریافت کرده است ، در حالت “مای کلاب” از دونده مشهور یوسین بولت به همراه کفش های evoSPEED ! به عنوان بازیکن نیز میتوان استفاده کرد.